2024. április 25. 19:18

KezdőlapHírekBalesetek és Mercedes-blama után Leclerc legyőzte Verstappent a bakui időmérőn

Balesetek és Mercedes-blama után Leclerc legyőzte Verstappent a bakui időmérőn

-

Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót Max Verstappen és Sergio Pérez előtt a vasárnapi futamra az Azeri Nagydíj időmérőjén. George Russell már a Q2-ben kiesett, Nyck de Vries és Pierre Gasly pedig egyaránt összetörte az autót.

Az Azeri Nagydíj időmérőjén már számított, hogy módosították a sprintfutamos hétvégék lebonyolítását, ugyanis a kvalifikáció nem a szombati sprintverseny, hanem a vasárnapi viadal rajtrácsát határozta meg. Az első szabadedzést Max Verstappen zárta az élen, a többiek közül sokaknak gondjuk akadt: Pierre Gasly autója ki is gyulladt, aminek következtében viszonylag hosszú időre megszakították a körözést.

Problémaözön zúdult az F1-re a hosszú szünet után

Az Alpine szerelőinek hála a francia versenyző részt tudott venni az időmérőn, amelynek első szakaszában szinte mindenki azonnal pályára hajtott, egyedül Nyck de Vries várt hosszabb ideig. Az első próbálkozások után a címvédő állt az élre két lila és egy zöld szektorral, 218 ezreddel megelőzve Charles Leclerc-t. Mögöttük meglepetésre a két McLaren állt Lando Norris, illetve Oscar Piastri személyében, Sergio Péreznek pedig 1,486 másodperces volt a lemaradása csapattársához képest. Carlos Sainz ekkor még nem teljesített mért kört.

Fernando Alonso ezt követően feljött a harmadik helyre, míg Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg megelőzték Piastrit. 10 és fél perccel a Q1 vége előtt azonban De Vries hibázott, és a 3-as kanyarban eltalálta a falat. Ennek következtében megszakították a körözést, ami például Piastrinak vagy George Russellnek kifejezetten rosszul jött. Kevin Magnussen rádiózásából kiderült, hogy a motorgondjai nem oldódtak meg, Esteban Ocon pedig a bevezető kör során arra panaszkodott, hogy erőt vesztett. Verstappen arra utasította a csapatot, hogy nézzék meg a fejtámláját, ennek kapcsán vizsgálták is a holland versenyzőt, illetve még inkább a Red Bullt, mondván, veszélyesen engedték ki a 25 éves versenyzőt.

Az újraindítás után majdnem mindenki azonnal visszatért a pályára, egyedül Hülkenberg és Cunoda Juki maradtak a garázsban, leszámítva természetesen De Vriest. Ám a gyorskört senki nem tudta befejezni, ugyanis a 3-as kanyar újabb áldozatot követelt Gasly személyében. A 26 éves pilóta saját utódjával ellentétben a kocsi hátulját csapta a falnak, majd végigvánszorgott az egyenesben, hogy a bukótérben leparkoljon. Sainz az 1-es kanyar kijáratánál forgott meg, de ő nem találta el a falat.

7:32 másodperccel a vége előtt harmadszor is nekiveselkedtek a versenyzők, illetve a csapatok, ekkor már mind a tizennyolc állva maradt versenyző kijött. Verstappen három lila szektorral 1:41.398-at autózott, 358 ezreddel megelőzve Pérezt. Leclerc a harmadik, Hamilton pedig a negyedik helyen állt, míg Russell a kilencedik, Sainz a tizedik helyig jött előre.

2 perccel a vége előtt már három kieső hely is eldőlt, ugyanis Magnussent arra utasították, hogy hajtson a bokszba, mert nem kockáztathatnak. Rajtuk kívül a két Alfa Romeo volt veszélyben Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü sorrendben. Előbbinek végül sikerült megúsznia a kiesést, és a tizennegyedik helyen zárt, csapattársának viszont nem, ahogyan a mögötte végző Hülkenbergnek sem. Az első végül Leclerc lett, Fernando Alonso pedig feljött a harmadik helyre, de hozzá kell tenni, hogy Verstappen a bokszból nézte meg a végjátékot, míg Pérez két lila szektor után végül nem javított.

A Q2 elején Norris és a Ferrarik is a garázsban maradtak. A többi élcsapat közül a Red Bullok és Alonso új, míg Lance Stroll és a Mercedesek használt lágyakat tettek fel. Az első mért körök után a bikások álltak élre, de a megszokotthoz képest fordított sorrendben, hiszen Pérez 62 ezreddel megelőzte Verstappent. Mögöttük Alonso, Russell és Hamilton volt az élmezőny sorrendje, de a Ferrarikra ekkor még várni kellett.

Leclerc a harmadik pozícióba ugrott fel, mindössze 85 ezreddel lemaradva Pérez idejétől, Sainz pedig a második szektorban elvette, majd új gyorskörbe kezdett, amellyel az ötödik pozícióig ugrott fel. Ekkor 5 és fél perc volt hátra, a kieső helyeken pedig Alexander Albon, Piastri, Bottas, Logan Sargeant, illetve az akkor még idő nélküli Norris állt. Hamilton szintén nem volt biztonságban, hiszen időközben visszaesett a tizedik pozícióba, és csupán 3 századdal előzte meg a Williams thai versenyzőjét.

3 perccel a vége előtt Leclerc 94 ezredes előnnyel átvette a vezetést, míg Sainzot az elátkozott 3-as kanyar tréfálta meg, de nem próbálta meg bevenni a kanyart, így csak a bukótérben kötött ki. Albon időközben feljött a tizedik helyre, míg Norris a hetedikre, de Hamilton szintén javított, így Cunoda és Ocon kerültek veszélybe. Végül nem a hétszeres világbajnok, hanem Russell esett ki, miután mindössze 4 ezred választotta el őket a tizedik, illetve a tizenegyedik pozícióban. Mögöttük Ocon, Albon, Bottas és Sargeant lett a sorrend. Verstappen végül három lila szektorral javított, így 215 ezreddel zárt Leclerc előtt.

A Q3-ra minden állva maradt élpilóta friss abroncsokon jött ki, Verstappen és Leclerc között a lehető legszorosabb volt a csata, hiszen mindketten 1:40.445-öt autóztak, és csak azért a címvédő állt az élen, mert ő hamarabb futotta meg ezt a kört. Pérez lemaradása 118, míg Sainzé 571 ezred volt. Mögöttük Hamilton, Norris, Cunoda és Alonso volt a sorrend, Stroll és Piastri csak később jöttek. A kanadai versenyző a hetedik helyre jött fel, míg a McLaren pilótája maradt a tizedik.

A végjátékban az első szektor után úgy tűnt, hogy Pérez megviccelheti az élen álló párost, de a második szektort elrontotta. Verstappennek szintén nem sikerült a középső szakasz, Leclerc viszont jól összerakta a kört, így meglepetésre övé lett a pole, 188 ezreddel Verstappen előtt. Mögöttük Sainz, Hamilton, Alonso, Norris, Cunoda, Stroll és Piastri lett a sorrend.

Az Azeri Nagydíj időmérőjének végeredménye

Friss