A 2023-as Mikulás Rallyn mindössze kettő tizedmásodperces különbséggel lett második a kategóriájában Herczig Patrik és Varga Kristóf. A duó a tavalyi második hely után újra a dobogó második fokán fejezte be a versenyt, és az időjárásnak köszönhetően ismét rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a Peugeot 208 Rally4-gyel.
„Most már kiengedett a feszültség, de amikor leérkeztünk az utolsó gyorsaságin, akkor kicsit bosszankodtam. Főként amiatt mert megint tőlünk független események miatt nem sikerült megnyerni a versenyt. Tavaly egy defektünk volt, akkor 3.5 másodperc lett a hátrányunk, most kettő tizeddel maradtunk le. Valahogy a Mikulás Rallyn nem jön ki a lépés nekünk” – vont gyors mérleget a hazaúton Herczig Patrik.
Persze panaszkodni vagy bosszankodni nem érdemes, ebben a mezőnyben, ilyen körülmények között már a célba érés is nagy bravúr, a kéttizedes különbség pedig szinte nem is mérhető. Bár a Mikulás Rally mindössze öt gyorsasági szakaszból állt, annyi esemény történt, és annyi tapasztalatot szerzett a Herczig Autósport duója, mint egy kétnapos ob futamon. Az első meglepetés reggel a szálláson érte Herczig Patrikot.
„Jöttünk ki a szobából és Kristóf kérdezte, hogy kinéztem-e az ablakon. Bevallom nem szoktam az előrejelzéseket nézni, mert eddig általában az ellenkezője történt, mint amit írtak, így most sem figyeltem milyen idő lesz, sőt még az ablakon sem néztem ki. Amikor leértünk a földszintre akkor láttam, hogy ötcentis hó van kint, és szinte lefagytam a megdöbbenéstől. Mondani sem kell, hogy a többiek a hasukat fogták a nevetéstől… A szervizparkban is érdekes élmény volt azzal kezdeni a napot, hogy takarítjuk a havat az autóról.”
A kalandoknak ezzel nem volt vége, mert hiába autózott az első gyorsaságin kategória legjobb időt Herczig Patrik és Varga Kristóf, a második szakasztól már megmutatta a kegyetlen arcát a veszprémi lőtér.
„A második gyorsaságin víz jutott a trafóba, elment az autó ereje, olyannyira, hogy a szakasz közepén ki is kapcsoltam a verseny üzemmódot és utcai módban jöttünk. Ettől függetlenül próbáltam sietni, és nem is lett rossz a vége, kategória második időt jöttünk. A harmadik gyorsaságin jobb első defektet kaptunk, valójában nem is tudom, hogy hol és miért, mert az utolsó körben sokkal több olyan helyzet volt, amitől defektes lehetett volna a gumi, de ott kibírta. Az utolsó két gyorsaságin már nem volt problémánk, meg is lepődtem, hogy a második Kislőtéren hogyan javult ekkorát a német duó, akik végül előttünk végeztek. Őszintén szólva ezt nem nagyon érti senki, de nyilván nem csak ezen múlt, hogy két tizeddel mögöttünk végeztünk” – ismerte el sportszerűen Patrik, aki ilyen körülmények között még nem vezette a Peugeot-t (és más rallyautót sem), így néha alaposan meglepődött.
„Olyan sötét, vastag sárréteg csapódott fel néhol a szélvédőre, amit az ablaktörlő alig tudott letakarítani, ezért volt, amikor majdnem meg kellett állni, mert nem láttam hova megyek. Ilyen sárban ezzel az autóval még soha nem mentem. Az első gyorsaságin az utolsó előtti jobbos kanyarban például szépen megérkeztem, picit megfékeztem az autót, elfordítottam a kormányt és nem történt semmi. Mintha kihúzták volna alólunk a talajt, szembe becsúsztunk a mezőre, ahol állt a hó, és a murvagumival alig akart lassulni az autó. A legérdekesebb az volt, hogy mennyire rapszodikus volt a tapadás. Egyik féktávon még meglepően jó, aztán a következőn szinte semmi, szóval nagyon alaposan ki kell ismerni a tapadási viszonyokat, ezért hasznos volt ez a verseny” – magyarázta Patrik.
A páros még mindig tanulóéveit tölti, és ezek az ismeretek a jövőben nagyon sokat érnek majd. Akár már tavasszal az első Eb futamon, amit szintén a veszprémi pályákon rendeznek.
„Nyilván jó lett volna, ha nyerünk, igaz erre a második helyre is büszkék lehetünk. Nem is az eredmény volt a fontos, inkább annak örültem volna igazán, ha sallangmentes, jóízű versennyel fejezzük be az évet. Igaz, így legalább stílusos lett a szezonzáró, ahogy egész évben, most is megküzdöttünk az eredményért, rengeteget tanultunk, amit remélem jövőre hasznosítani tudunk. A szezon végén köszönöm mindenkinek a támogatást. A szurkolóknak a buzdítást, a családomnak azt, hogy mellettem álltak, a támogatóknak, hogy lehetővé tették a versenyzést, és a HUMDA-nak, hogy a Motorsport Akadémia tagjaként állhattam rajthoz a versenyeken. Jövőre cél az ERC Junior bajnokság, bízom benne, hogy teljes szezont tudunk versenyezni, és a szezonnyitó Rally Hungaryn – amit már alig várok-, jó eredménnyel kezdjük 2024-et” – mondta Patrik.
A jövő évi célok mellett a versenyző bakancslistája is bővült, egy új cél is megfogalmazódott a 2023-as Mikulás Rallyn.
„Nagyon jó volt a hangulata a havas futamnak. Még nézőként sem voltam eddig havas versenyen, de mostantól a vágyaim között szerepel, hogy egyszer elindulhassak egy igazi szöges gumis futamon! Persze azt is meg kell tanulni, az is egy másik szint, de már a hangulata miatt is szívesen átélnék egyet.”
Klausz Kristóf nagy csatában, harmadszor nyert a Mikulás Rallyn