back to top
2025. május 09. 06:51
Többi

    KezdőlapHírekLoeb úgy vezetett, hogy még a Skoda gyári mérnökei sem láttak olyat...

    Loeb úgy vezetett, hogy még a Skoda gyári mérnökei sem láttak olyat korábban

    -

    A Skoda Motorsport mérnökei most árulták el, hogy 2023-ban Sebastien Loeb adatait elemezve olyat láttak, amit korábban még sosem.

    A gyári mérnökök rengeteget tudnak segíteni egy versenyzőnek azzal, hogy az adatok elemzésével rámutatnak azokra a pontokra, ahol a pilóta tovább fejlődhet. Sokszor ez meglepi a versenyzőt is -különösen a fiatalokat-, akik azt hiszik, hogy a határon autóznak, de a számok mást mutatnak

    „Sokan azt hiszik, hogy az autó határait feszegetik, de a valóságban a saját határaikat teremtik meg. Egy másik versenyző adatait látva rájönnek, hogy ők is mit tudnak elérni” – magyarázza Yannick Willocx, a Skoda Motorsport versenymérnöke.

    A mérnök a fiatal pilóták számára fontos tanácsokat is adott: „Próbáljanak ki különböző vezetési stílusokat. Koncentráljanak saját magukra, határozzák meg, mikor érzi magukat a legmagabiztosabbnak, és az adatelemzéssel felfedezhetik, hogyan tudnak még gyorsabban menni.”

    Loeb
    foto: Azores Rally

    Az egyik fontos terület a fékezés. A megfelelő fékezési pontot és a fékerőt az adott talajtípus tapadási viszonyaihoz kell igazítani, ami a rali egyik legnagyobb kihívása. Ugyanakkor ezen a területen lehet sokat fejlődni, ezért a mérnökök különösen figyelnek a fékezésre.

    „Amikor ugyanazon a pályán tesztelünk különböző versenyzőkkel, megfigyelhetjük, hogy az egyes versenyzők mennyit használnak ki az autóban rejlő lehetőségekből. Látjuk, hol gyorsabb az egyik versenyző a másiknál, és ezeket az adatokat felhasználva segítünk nekik javulni” – mondja Willocx.

    A sokat látott mérnök azt is elárulta, hogy 2023-ban az Azori-szigetek Rallyn ők is meglepődtek, amikor megnézték a versenyen Skodával rajtoló és rajt-cél győzelmet arató Sebastien Loeb adatait.

    „Ő másképp használja a gáz- és fékpedált, mint bárki, akinek korábban az láttuk az adatait. Azzal, hogy nagyon enyhe nyomást gyakorol a fékpedálra, soha nem blokkolja a kerekeket, ami paradox módon lehetővé teszi, hogy később fékezzen, mint más, agresszívabb megközelítést alkalmazó versenyzők” – ismerte be Willocx.

    A Skoda a verseny és a tesztek közötti lényeges különbségre is rávilágított. Míg a futamokon a szabályokban meghatározott 37 szenzort használhatják, addig a gyári teszteken ezen felül további 75 érzékelőt szerelnek fel a kocsikra, hogy még pontosabb adatokat kapjanak. Loeb zsenijének felismeréséhez viszont elég volt a futamon használt 37 szenzor is…

    Loeb
    foto: Azores Rally

    Friss