2024. április 26. 22:29

KezdőlapNE VEDD ELOgier kilencedik lett Le Mans-ban, Kubica dobogón

Ogier kilencedik lett Le Mans-ban, Kubica dobogón

-

Egy hiba és jó sok tapasztalatszerzés jellemezte Sébastien Ogier pályafutásának első Le Mans-i 24 órás versenyét. A rally világbajnoki cím védője a Richard Mille Racing Team színeiben, Charles Milesi és Lilou Wadoux csapattársaként szerezte meg az LMP2-es kategória kilencedik helyét, míg összesítettben 13.-ak lettek. Ogier egyik ellenfele a 2013-as WRC2-es bajnok Robert Kubica volt, aki az LMP2-es értékelésben a második helyen végzett. 

„Le Mans határozottan egy különleges verseny! – írta Ogier közösségi oldalán. – Át kell élned, hogy megértsd, én most már tényleg érzem. Igazán egyedülálló élmény volt, és minden egyes percét élveztem!”

Volt is rá oka, hiszen a Sebringi 1000 mérföldes és a Spái 6 órás után végre nem egy vihar által meghatározott endurance-vb-futamon vehetett részt. Bár Ogier korábban is indult pár pályaversenyen, a VW Scirocco kupában, a DTM-ben és a Porsche kupában is, az idei az első igazi pályaversenyzői szezonja és Le Mans volt az első, ahol igazán megmutathatta képességeit. Sajnos a versenye egy hibával kezdődött, amikor veszélyes bokszba hajtás miatt stop and go büntetést kapott.

Fotó: FIA WEC // Sébastien Ogier, Le Mans

„Kár, hogy az első etapom után hibáztam a bokszba való beállásnál, és ezért büntetést kaptunk, különben nagyon jól indult volna a verseny. De még hosszú út áll előttünk!”

Ennek ellenére Ogier egyáltalán nem tűnt újoncnak bár, ahogy mondja, még sokat kell tanulnia.

„Elégedett vagyok ezzel a versennyel. Sikerült javítanom a tempómon, jó irányba haladok.”

A jó irány elsősorban a gumikezelést jelenti, hiszen az endurance-vb abroncsai egészen máshogy viselkednek, mint a rally vb-n használtak, amit nyilván ki kell tapasztalnia. A WRC-ben azonban Ogier híres volt a gumimágiájáról, nem egy versenyt nyert meg azzal, hogy az egész mezőnyben ő tudta a legjobban menedzselni az abroncsait.

Fotó: FIA WEC // Sébastien Ogier, Le Mans

Le Mans-ban végül az abszolút 13. és az LMP2 kilencedik helyén végeztek, három körrel lemaradva a győztes Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa, Will Stevens triótól.

Az LMP2-es kategória második helyén is találhattunk egy rallypályákról ismerős arcot. Robert Kubica, Louis Deletraz és Lorenzo Colombo csapattársaként szerezte meg az abszolút hatodik, LMP2 második helyét.

A Le Mans-i 24 órást zsinórban negyedszerre nyerte a Toyota, komolyabb ellenfél nélkül,  ami persze nem az ő hibájuk, sőt az egész WEC hálás lehet a japán gyártónak, hogy éveken keresztül életben tartották a sorozatot. Az új ellenfél, a Peugeot a következő monzai versenyen csatlakozik a sorozathoz.

Fotó: FIA WEC // Sébastien Ogier, Le Mans

Ogier a rally világbajnokságon a Toyota gyári versenyzője, többször is tesztelte a csapat Hypercarját. A verseny előtt pedig felröppent a hír, hogy jövőre Le Mans-ban esetleg a Toyota indít egy harmadik autót is, amelynek a volánja mögé Sébastien Ogier ülhet. A japán gyártó ezt a hírt nem erősítette meg.

Ogier következő endurance-vb-futama a Monzai 6 órás lesz, azon a pályán, ahol két rally világbajnoki futamgyőzelmet és egyben világbajnoki címet szerzett.

Friss