2024. április 27. 12:35

KezdőlapNE VEDD ELColin McRae három különleges rallyautójától válik meg a család

Colin McRae három különleges rallyautójától válik meg a család

-

A McRae család úgy döntött, hogy eladja Colin McRae három korábbi versenyautóját. Ezek azok az autók, amelyek segítették hőssé válni McRae-t, azok amelyek legendát teremtették. 

Az első autó valóban az elsők közül való, a Chrysler Sunbeam Ti-vel az 1995-ös világbajnok 17 évesen 1985-ben kezdett versenyezni, ez volt az első saját autója. Colin első raliversenyén, az 1985-ös Kames Stages-en még egy kölcsönkapott Hillman Avengerrel indult, és annak ellenére, hogy leesett az útról, az első versenyén a 14. helyen végzett, és kategóriaelső lett. Nagyon szeretett volna rendszeresen rallyzni, ezért eladta a Minijét, és 850 fontot fizetett aTalbot Sunbeam Ti YSG 980S-ért. Az autó első versenye, az 1985 decemberében megrendezett Galloway Hills Rally egy fa tövében végződött, így a tél a karosszéria javításával, egy új motor beszerelésével és általában az autó felkészítésével telt, hogy az 1986-os „A csoportos” skót ralibajnokságon indulhasson. A bajnokság első fordulója a Snowman Rally volt, Ian Grindrod navigátorral, majd Nick Jack-kel, McRae további hét rallyn indult, hatot befejezett, tizennyolcadik lett a bajnokságban, és elnyerte a Jaggy Bunnett Flying Brick-et az év „legkeményebb versenyzőjének” járó díjat.

Az autóért most 80.000 és 100.000 font közötti összeget vár az aukciósház.

foto: Silverstone Auctions

Az előzőnél jóval többet ér a Subaru Legacy RS, amellyel McRae a második brit bajnoki címét szerezte meg, az aukciósház 400.000 font környéki vételárat remél.

1991-ben Colin McRae profivá vált, és a Prodrive igazgatója, David Richards szerződtette, hogy csatlakozzon Subaru csapatához a Brit Rally Bajnokságban. Az 1991-es év tanulással telt, de a fiatalos lendület és a kivételes tehetség kombinációja már itt megmutatkozott, és három Eb futamon is a dobogó tetejére állt. Az 1992-es Brit Rali Bajnokságra a gyári Prodrive csapat egy friss Legacy RS-t, a J314 PWL-t épített, az A csoportos szabályoknak megfelelően, egy 2,0 literes turbós boxermotorral, amely 350 lóerőt tudott, és egy 6 sebességes Prodrive kézi váltó és a Prodrive összkerékhajtási rendszere kapcsolódott hozzá. A fő támogató a Rothmans volt, ennek köszönhető a ma már ikonikus fényezés.

McRae ebben az évben a vb-n és az Eb-n is szerepelt, Derek Ringer navigátorral. A világbajnokságon nyolcadik lett, 24 szakaszgyőzelmet aratott, és Svédországban a dobogóra is felállt. Az Európa-bajnokságon pedig hetedik, de itt két futamot is megnyert.

foto: Silverstone Auctions

A harmadik autó az a Ford Escort Mk2, amelyet 2005-ben készült el, és McRae álomautója volt. Mindössze egy verseny indult vele. Különlegessége a félig térvázas hátsó rész, a szekvenciális hatfokozatú sebességváltó és a 330 lóerős 2,5 literes Millington motor.

„Az Mk II minden idők rallyautója. Amikor apám elkezdett ralizni, ezek voltak azok a hátsókerék-meghajtású autók, amelyek a sportág csúcsát jelentették. Emlékszem, hogy az erdőkben néztem, és mindig ezek szóltak a legjobban, és ezek néztek ki a leglátványosabban ahogy keresztben mentek. Azóta is megragadtak a fejemben” – mondta az Escort MKII-ről McRae.

125.000 és 150,000 font között számítják az Escort árát, licitálni pedig a másik két autóhoz hasonlóan augusztus 26-án lehet a Silverstone Festival Sale nevű eseményen.

foto: Silverstone Auctions

„Nem volt könnyű döntés, hogy Colin három autóját árverésre küldjem. Évekig karbantartottuk őket, és vittük őket kiállításokra és rendezvényekre szerte az országban, de a valóság az, hogy az idő nagy részében el vannak zárva – amikor kint kellene lenniük, hogy a rajongók csodálják és szeressék őket. A Hollie-val, Jimmel és Alisterrel folytatott beszélgetések után úgy döntöttünk, hogy Colin Sunbeamjét, Legacyját és Escortját új otthonba adjuk” – mondta Alison McRae, Colin Mcrae özvegye.

Az ötszörös brit ralibajnok Jimmy McRae hozzátette: „Hallani, ahogy a Subaru beindul, valami különleges. Ez mindig mosolyt csal az ember arcára. Alisonnak igaza van, ezeknek az autóknak meg kell kapniuk azt a megbecsülést, amit megérdemelnek. Fantasztikus lenne, ha mindhárom autó bekerülne egy bemutatóterembe, ahol a rajongók megnézhetnék őket. Mindegyik különleges a maga nemében, és mindegyiknek nagy szerepe volt Colin karrierjében és a sport iránti szeretetében.”

foto: Silverstone Auctions

 

Friss