A hosszú távú versenyzésben már jól ismert, kizárólag női pilótákat foglalkoztató csapat az idei évtől a ralisportban is jelen lesz.
A hosszú távú versenyzésben kezdődött a története, majd a Forma–4-ben, gokartozásban és lovassportokban folytatódott, az idei évtől pedig már a raliban is szerepelni fog Deborah Mayer 2018-ban alapított csapata, az Iron Dames. A tavalyi bahreini 8 óráson kategóriagyőzelmével történelmet író istálló sajátossága, hogy kizárólag női versenyzőket foglalkoztat, miközben missziója, hogy egy főként férfiak uralta sportban megváltoztassa a nőkről kialakult sztereotípiákat és előítéleteket.
A csapat egyik feltörekvő tehetségével, a 20 éves, a 2022-es Le Mans-i 24 óráson az Iron Dames-el kategóriagyőzelmet szerző Doriane Pinnel lapunknak is volt alkalma beszélgetni. A raliba való betörésről kiadott közleményben a csapat az ő példáját hozza fel, és jelenti ki, hogy a raliban is az a céljuk, hogy lehetőséget adjanak a jövő generációnak az előretörésre. Ezt első lépésben az Iron Dames első ralipárosa, a Sarah Rumeau–Julie Amblard kettős francia ralibajnokságban és francia murvabajnokságban történő elindításával akarják megtenni. Az Iron Dames ralis projektje a pályafutása során 15 WRC-futamon induló, maradandót elsősorban a hosszú távú versenyzésben alkotó Stéphane Sarrazin csapatával, Sarrazin Motorsport Team-mel közösen zajik.
Pink Ferrarival igázza le az úrvezetőket a 18 éves francia lány
Ami a versenyzőt és navigátorát illeti, nem újonc kettősről van szó. A kézilabdázóból lett autóversenyző Rumeau 2021-ben indult először a francia ralibajnokságban a navigátorkodást már jó néhány évvel korábban elkezdő Julie Amblard-al, akivel első közös idényükben női bajnokok lettek. 2022-ben második helyen végeztek a kétkerékhajtásúak mezőnyében, illetve megnyerték a Rally2-es és Alpine RGT-kategóriákon kívül eső autók számára kiírt Michelin Trophyt. Ezután tavaly kettős programot teljesítettek, mert indultak az ADAC Opel e-Rally-kupában, illetve a francia dirt bajnokság egyes versenyein.
Az elektromos szériában egy 4. helyezés volt a tavalyi legjobbjuk (legjobb női kettősként), miközben a kétkerekűek mezőnyében megnyerték a francia murvabajnokság utolsó fordulóját.
„Elképesztően örülök, hogy megnyithatom ezt az új fejezetet a ralizás izgalmas világában, és hogy köszönthetem Sarah-t és Julie-t az Iron Dames családjában – mondta Deborah Mayer alapító. – A hosszú távú versenyzés, a Forma–4, a gokart és lovassportok után az Iron Dames-projekt azzal folytatja a fejlődését, hogy egyre több és több nőnek ad lehetőséget arra, hogy fejlődjön és ragyogjon olyan sportágakban, amelyek szépsége az, hogy férfiak ellen, velük azonos feltételekkel versenyeznek. A szenvedélyükkel és eltökéltségükkel aziránt, hogy a szakáguk legmagasabb szintjére kerüljenek, Sarah és Julie megtestesíti a projekt szellemiségét és értékeit. Örömmel profitálunk Stéphane Sarrazin tapasztalatából és tudásából, és mindannyian elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy segítsünk nekik elérni az álmaikat.”
„Annyira boldog vagyok, hogy csatlakozhatok az Iron Dames-projekthez, ez nagyon fontos pillanat a karrieremben. Megtiszteltetés és elképesztő lehetőség, hogy az első képviselőjük lehetek a raliban. Most már alig várom, hogy elkezdjem a felkészülést és megismerjem a teljes családot. Végül pedig szeretnék köszönetet mondani Deborah Mayernek a bizalmáért és támogatásáért” – idézi a közlemény Sarah Rumeau-t.
„Nagyon örülök, hogy elkezdhetem ezt az új kalandot az Iron Dames-családdal. A hosszú távú versenyzésben elért csodálatos sikerekkel bizonyították, hogy a nőknek helye van a motorsportban. Ennélfogva nagy megtiszteltetés az Iron Dames-t képviselni a ralizásban, és részévé válni ennek az utazásnak. 2024 a felfedezés éve lesz az új Rally2-es Ford Fiestánkkal. Ez egy nagy kihívás, de eltökéltek vagyunk, hogy az Iron Dames ezen a területen is ragyogjon” – tekintett előre Amblard.
A francia ralibajnokság első versenyét március 14-től 16-ig rendezik.