back to top
2024. november 21. 07:46

KezdőlapORBHoffer: A Rally3-assal meg lehet fogni a Rally2/R5 végét

Hoffer: A Rally3-assal meg lehet fogni a Rally2/R5 végét

-

Óriásit fejlődött a télen a Rally3-as kategória, amely egy milliméterrel nagyobb szűkítőt kapott. Ennek eredményét láthattuk a Salgó Rallyn is, ahol Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf a teljes Rally4-es mezőny előtt végzett a Ford Fiesta Rally3-mal, sőt, olykor még a Rally2 végét is megcsipkedték. Hoffer szerint óriásit fejlődött az autó. 

Végre van értelme a Rally3-as kategóriának, ami tavaly igencsak zsákutcának tűnt, hiszen az elsőkerék-hajtású Rally4-esek és az összkerekes Rally2-esek közé tervezett autók hiába voltak négykerék-hajtásúak, aszfalton simán verték őket a Rally4-esek. 

Szerencsére az FIA észbekapott és már tavaly megszületett a döntés, hogy 30-ról 31 mm-re növelik a Rally3-asok szűkítőjét. E felett a hír felett szerintem sokan elsiklottunk, de Hoffer Zsolt már a Szilveszter Rallyn megmutatta mi a különbség, most pedig a Salgón a magyar közönség számára is egyértelművé tette: végre van értelme a Rally3-nak. 

„Abszolút előrelépés volt a nagyobb turbószűkítő – mondta Hoffer a Rallycafe.hu-nak. – Tavaly súly, lóerő arányban a Rally4-esek mögött voltunk. A 31-es szűkítővel 200-ról 235 lóerőre nőtt a teljesítmény és 400-ról 425 Nm-re a nyomaték, ami jelentős. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

Tavaly Magyarországon tesztelte az M-Sport a Rally3-as Fiestákat, amire mi is meghívást kaptunk. Ott láthattuk a nagyobb szűkítővel és azonnal látszott, hogy szenzációs az autó. December 22-én lett lehomologizálva a nagyobb szűkítő, úgyhogy a Szilveszter Rallyn már azzal mentünk.“

Az erősebb Rally3-as autót a Salgó Rallyn láthattuk először éles bevetésen, ahol Hoffer végig a Rally4-es mezőny előtt autózott vele, időnként még Rally2-eseket is megvert, végül pedig az ORB abszolút 11. helyén végzett úgy, hogy csak Rally2/R5-ös autók voltak előtte. 

A legjobb Rally4-es párost, a Hangodi–Bunkoczi kettőst végül 11 másodperccel verte, bár verseny közben sokkal nagyobb is volt köztük a különbség. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

„Hangodi Bendegúz jó példa, őt nagyon tehetségesnek tartom, az idei felkészülése is kiváló volt. Tavaly folyamatosan kikaptunk tőle, most viszont előtte tudtunk autózni.“

Ez alapján feltételezhetjük, hogy murván a Rally3 átugorja a Rally4-et, de úgy tűnik aszfalton is előnyben van. 

„Cered elején a poron biztos előnyben voltunk a négykerék-hajtással. Ott az első lassítóig nem nagyon kell visszaváltani. De a kigyorsításokkor is jól jön a négykerék-hajtás, ha jól kezeled a váltót. 

Egyszer öt nyélen megúszott a hátulja, ahhoz, hogy összeszedjem nagyon jól jött a négykerék-hajtás. És még egy nagyon fontos dolog: ezzel az autóval nagyon szépen lehet keresztbe menni. Velem is előfordult, hogy ahol sok néző állt, megúsztattam a hátulját. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

ORB-ben egyedül voltunk most a kategóriában, de remélem, jönnek még többen. Szerintem nagyon jó kocsi, én nagyon élvezem. Kétféle sofőrnek ajánlanám.

Az egyik az olyan gentleman driver, mint én vagyok, aki imádja a rallyt, de nincs pénze vagy ideje arra, hogy Rally2-essel menjen, illetve a fiataloknak, akik a Rally4 utáni lépcsőt keresik. Nézd meg Sami Pajarit, vagy Jon Armstrongot, aki az Azori-szigetek Rallyn abszolút nyolcadik időt is autózott, nem egy Rally2-est megverve. 

Nekünk is nagyon jól jött ki a Salgó Rally. (Czézinger) Kristóffal jó volt az összhang. Beteg voltam, ezért a pályabejáráson két kör után visszamentünk a szállásra, aludtam egyet és utána ellenőriztük le harmadszorra a pályákat, mégis adta magát minden. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

Remélem, hogy hamarosan több ellenfelünk lesz és versenyezhetünk az RC3-as bajnoki címért is.“ 

A Salgó Rally teljes eredménylistája itt található.

Friss