back to top
2024. november 22. 12:20

KezdőlapORBOstberg vezet, Vincze szenved, Turán megúszta – Boldogkő Rally 1. kör

Ostberg vezet, Vincze szenved, Turán megúszta – Boldogkő Rally 1. kör

-

Boldogkő Rally első kör: Mind a három gyorsasági szakaszát megnyerte a Mads Ostberg–Patrik Barth kettős Citroën C3 Rally2-vel az Országos Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A norvég-svéd kettős így már gigászi 17,9 másodperc előnnyel vezet a fékhibával küzdő Vincze Ferenc–Németh Gergely páros előtt, míg Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt 20,7 másodperc hátránnyal a harmadik. Klausz defektet kapott, Turán pedig a hajtással küzd, miközben Hangodi szárnyal a 2wd-ben.

Az éjszakai eső egy kicsit megnehezítette gumiválasztást az Országos Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. Bár az előfutó autók alatt újra elkezdett esni, gyorsan meggondolta magát az időjárás. Ennek ellenére az első két pálya, a 18 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág és a 10,9 kilométeres Rakaca–Meszes több helyen nedves, kihordásos volt, az intermedia tehát indokolt volt, míg a harmadik pálya, a 11 kilométeres Bódvalenke–Viszló kicsit jobban felszáradt.

A korábban megszokotthoz képest nem csak a pályák iránya változott meg, de kevesebb lassítót állítottak fel, amivel rendkívül felgyorsultak a szakaszok.

Az első körben teljesen egyértelműen Mads Ostberg és Patrik Barth volt a leggyorsabb Citroën C3 Rally2-vel. A norvég versenyző minden szakasz után elmondta, hogy nagyon trükkösek a körülmények, hiszen hol jól tapad az aszfalt, hol egyáltalán nem, ezért nem is volt annyira elégedett a teljesítményével. Ennek ellenére toronymagasan vezetnek.

Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu

Az első gyorsaságin 4,8 másodpercet kapott Vincze Ferenc és Németh Gergely, akik a második időt autózták. Ekkor még úgy gondoltuk, hogy Ferike megkergetheti Ostberget, ám a második szakaszon elromlott a Skoda Fabia R5 fékje, így Rakaczán csak ötödik időt futottak. Bódvalenkéről is nagyon gondterhelten jött le a 2019-es magyar bajnok, ennek ellenére itt is második időt autóztak. Összességében 17,9 másodperc hátránnyal állnak a második helyen.

Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu

Egy harmadik és két negyedik idővel 20,7 másodperc hátránnyal a harmadik helyen áll Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a Skoda Fabia Rally2 evóval. Velenczei főleg Bódvalenke végével nem volt elégedett.

Kalandosan kezdődött a verseny Turán Frigyes és Farnadi Ágnes számára, akik a Volkswagen Polo R5-tel már az első gyorsasági rajtjában kiugrottak, amiért tíz másodperc büntetést kaptak. A harmadik szakaszon pedig valami eltört a hajtásukban. Frici szerint hatalmas szerencséjük volt, hogy nem dobták el. Minden viszontagság ellenére kerek 30 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állnak.

Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu

Vadonatúj autóval állt rajthoz a Salgó Rally meglepetéspárosa, Bodolai László és Deák Attila, akik kicsit óvatosabban kezdték a versenyt, ráadásul egy lassító érintés miatt tíz másodperc büntetést kaptak és összességében 47 másodperc hátránnyal állnak az ötödik helyen, megelőzve a Német–Adorján, a Tóth–Szabó és a Trencsényi–Verba kettősöket.

Hiányzik az élmezőnyből Klausz Kristóf és Csányi Botond, akik az első gyorsaságin kaptak defektet, amelyet a szakaszon ki is cseréltek, ezzel 2 perc 42 másodpercet veszítettek, így három szakasz után a 17. helyen állnak.

Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Hangodi szárnyal a kétkerekes között

Hatalmas fölénnyel vezeti a 2wd kategóriát és egyben az RC4-et is Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László a Peugeot 208 Rally4-gyel.

Teszik ezt annak ellenére, hogy nincs gyújtásvágásuk, ezért csak kuplungolva tud váltani Bendegúz. Az első szakaszon fél percet adtak a mezőnynek, az első kör végén pedig 52,3 másodperc előnnyel vezetnek a Berta–Császár és 1 perc 28-cal a Viszló–Szilassy kettős előtt.

Bár mind a hárman Peugeot-val indulnak, ezúttal csak a 2wd kupában szerezhetnek pontot, hiszen a Boldogkő Rally nem része a Peugeot Kupának.

Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Foczkó magabiztosan az ORC élén

A Salgó Rallyn kényszerűségből Lada VFTS-sel indult Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, mert a Mitsubishi Lancer Evo X-eshez nem érkezett meg egy alkatrész. Most azonban visszatértek Spici egykori Mitsubishijéhez. ORC-ben mind a három szakaszt megnyerték és 28,3 másodperc előnnyel vezetnek a Bertalan–Mózes és 1 perc 28-cal a Helembai–Holecz kettős előtt.

A Boldogkő Rally eredményei itt követhetők

Friss