Defekttel kezdte az Országos Rallybajnokság második futamát, a Boldogkő Rallyt Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóval. Majd háromszor is az első háromban szerepeltek a gyorsaságin. A nyolcadik szakaszon azonban elúszott az autó hátulja és a egy villanyoszlopnak valamint egy fának ütköztek. Szerencsére senki sem sérült meg a balesetben, de a karosszériában jelentős kár keletkezett.
„Kockáztatást ígértem a Boldogkő Rallyra, de sem a defekt, sem pedig az esés nem ennek a következménye“ – mondta Klausz Kristóf.
„Az első gyorsaságin egész jól tudtunk alkalmazkodni a tapadási viszonyokhoz. Egy tempós részen nagyon kicsit – pár centit – lehúztam az útról, ott volt egy beton szegély vagy valami hasonló, amit nem lehetett látni, az okozta a defektet. Hiba volt, hogy a pályabejárás során ezt nem néztük meg. Most már tudjuk, hogy ott van.“
Mivel még sok volt hátra a 18 kilométeres pályából, Klauszék megálltak és két és fél perc alatt kicserélték a kereket. A gyorsasági végére pedig összesen 2 perc 48 másodpercet veszítettek.
„Nem volt kérdés, hogy megállunk. Ha defektet kapsz, abból már jól nem tudsz kijönni. Nem akartam nagyobb kárt csinálni az autóban, ezért álltunk meg. Mivel négy intermédián mentünk ki és két slickünk volt, ha esetleg felszáradna a pálya, slicket kellett feltenni, a kört pedig keresztbe felrakott intermédiával és slickkel fejeztük be.
A defekttel akkora hátárnyban kerültünk, amit már nem lehetett ledolgozni, gondoltuk jó merészen választunk gumit és a második körre keményeken mentünk ki. Az volt az egészben a legmeglepőbb, hogy az élmezőnyben volt aki lágyon, volt aki közepesen, mi pedig keményen versenyeztünk és a három gumi közül nem nagyon lehetett megmondani, hogy melyik volt a gyorsabb.
Az utolsó körre is maradtunk a kemények mellett. Elől újak, hátul használtak voltak. A hetedik gyorsaságin rendben lejöttünk, második időt autóztunk. A nyolcadik szakaszon éreztem, hogy csúszkál a hátulja. Aztán olyan szinten úszott el, mintha behúztam volna a kéziféket, miközben az eleje jól tapadt. Valószínűleg hidegebb aszfaltra értünk.
Nem tudtam megfogni és lesodródtunk az útról. Egy villanyoszlopot találtunk el, aztán nekimentünk egy fának is. A motor, a hajtás és a futómű sértetlen maradt, de a karosszérián jelentős a kár. Eléggé le is estünk, úgyhogy csak a Rescue tudott kihúzni a végén.
Itthon már elkezdtük az autó felújítását. Négy hetünk van a következő versenyig, aminek elvileg elégnek kell lennie, a nagyobb baj az, hogy nehéz jó szakembert találni. Szeretnénk jól megcsinálni az autót, hogy olyan legyen, mint új korában, mert akkor tudunk csak az első helyért versenyezni vele.
Két lehetőségünk van, vagy megcsináljuk az autót, vagy bérautóval megyünk a következő versenyen.
A másik nagy kérdés, hogy május 28–29-én egy időpontban rendezik az osztrák és a magyar bajnokság futamait. Egyelőre nem döntöttük el, melyiken indulunk.
A defektet és az esést leszámítva jó versenyünk volt. Háromszor autóztunk az első háromban. Nagyon élveztem a csatát a gyorsasági időkért. Mindig elmondom, de most is bebizonyosodott, hogy iszonyú erős a magyar bajnokság, nagyon jó versenyzők indulnak. Sokat tanultunk és én úgy érzem, hogy gyorsultunk is. Annyira motivált vagyok, hogy ha tehetném, máris autóba ülnék.“
A Boldogkő Rally tudósítása és a bajnokság állása itt olvasható, a hivatalos eredmények pedig itt találhatók