hétfő, szeptember 26, 2022
KezdőlapORBWéber Gábor számára visszajöttek a régi érzések a Mecseken

Wéber Gábor számára visszajöttek a régi érzések a Mecseken

-

- Hirdetés -

A Mecsek Rallyn a Forma 1 magyar televíziós kommentátora, Wéber Gábor, a kamion Európa-bajnok Kiss Norberttel és Szauer Gergővel egy-egy Toyota GR Yarist vezethetett az éles mezőny előtt. A pécsi hétvége pedig visszahozta Gábor számára a régi, pályaversenyzős érzéseket.

Wéber Gábor korábban pályaversenyző volt, így hegyiversenyeken már indult Baranyában.

- Hirdetés -

„Nagyon élveztem ezt a rallys kirándulást, még úgy is, hogy felvezető autóként mentünk a mezőny előtt, hiszen az összes szakaszt, a szerda-csütörtöki pályabejárást és tesztet végig csinálhattuk – mondta Wéber Gábor a RallyCafe.hu-nak. – Régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy egy aszfaltos rallyt szívesen kipróbálnék, így amikor Markó Tibi felhívott az ötlettel nem gondolkodtam rajta sokáig, hogy elvállaljam-e. A felkészülés simábban ment, mint gondoltam, mert Schmidt Balázs személyében egy tapasztalt és a mecseki pályákat jól ismerő navigátort kaptam. Ennek köszönhetően – bár sosem írtam még itinert – mégis mindent nagyon gyorsan összeraktunk a saját szükségleteim szerint; Balázs aranyat ért ezen a négy napon!”

A pécsi hétvége csak a felhőtlen rallyzásról szólt a Toyota GR Yaris-szal, és ezt igyekezett is betartani Wéber Gábor.

Fotó: GR Motorsport
- Hirdetés -

„A verseny nekünk csak az élvezetről szólt, habár nem mentünk spórolósan Kiss Norbival egyetemben, de minden szakaszon figyeltem rá, hogy ne kapjon el a hév és csak alulról közelítsük a 100%-ot. Óriási élmény volt ilyen típusú rallypályákon autózni, amelyek legtöbbjét sosem tapasztalja meg az ember gyorsasági autóversenyzőként.”

A verseny pályái között pedig volt olyan is, mely visszahozta Gábornak a korábbi pécsi hegyiversenyeken átélt érzéseket.

„Nehéz megmondani, hogy mely pálya tetszett leginkább, hiszen mindegyik tetszett a maga nemében. A szűk, dobálós, ugratós erdei pályákon mentem leginkább fékezett habzással, utcai autóval ott volt a legnagyobb a veszély, az autót és magunkat sem akartam bántani. Ezzel együtt nagyon tetszett Hetvehely a hegyiversenyekre emlékeztető első harmadával, majd a hegymászással a szűk, murvás, felhordással teli erdei kanyargásával, illetve Árpádtető, ami nekem végig hozta a klasszikus hegyiverseny feelinget, ott sokkal inkább elengedtem a gyeplőt, mert ismerős volt a ritmus és a kihívás.”

Wéber Gábor
Fotó: GR Motorsport

A Toyota GR Yaris a Rally Világbajnokságon jelenleg talán a legjobb autó, folyamatosan bizonyítja gyorsaságát, a Szafari Rallyn pedig az egyedüli csapat volt a japánoké, mely minden szakaszt teljesíteni tudott. No, de milyen a japán autó utcai változata?

„Rettentően jó autó, sosem gondoltam volna, hogy ennyire gyors lehet valódi rallypályákon. Brutálisan erős motorja van, ami lentről is jól húz, zseniális négykerékhajtása, ami ráadásul állítható – én 50-50%-on használtam végig. Ezeken a pályákon az egyetlen igazi hátrányunkat a feszes, rövid rugók és az alacsony hasmagasság kombinációja jelentette, így sokszor elpattogtunk vagy nagyon beültünk az ugratók, hidak után. De egy utcai autóhoz képest így is tökéletesen megállta a helyét, annak ellenére, hogy nem igazán kíméltük.”

A húsz feletti Forma 1-es hétvége nagyon leköti Gábor idejét, azonban olykor a rallysportot is megnézi.

„A rally világbajnokságot követem leginkább, olykor az Eb futamok, vagy a magyar bajnoki versenyek összefoglalóit is megnézem, de ezeket inkább csak alkalomadtán. A Mecsek Rallyra azonban már régóta fájt a fogam!”

Fotó: GR Motorsport

Az élvezetes pécsi hétvége után, ahol inkább biztonsági feladatokat látott el Gábor és Schmidt Balázs, lenne kedve kipróbálni az éles rallyversenyzést is.

„Abszolút kipróbálnám, bár próbáltam elhesegetni a gondolatot, de sajnos ez a hétvége beszippantott rendesen. Mindig tudtam, hogy ez egy érdekes kihívás lenne, de most méginkább megjött az étvágyam!”

- Hirdetés -

Friss