back to top
2024. november 22. 10:52

KezdőlapORBKerék Balázs: A bemutatkozó második helyünk nem nyomta a vállunkat

Kerék Balázs: A bemutatkozó második helyünk nem nyomta a vállunkat

-

A Kerék-Váradi kettős a Salgón vetette be először a mezőnyben kakukktojásnak számító Opel Corsáját. Az autó szépen tette a dolgát, mint ahogy a tapasztalt kettős is, így első szereplésüket egy diadalmas második hellyel fejelték meg. Éppen ezért izgatottan várták, hogy hogyan jön ki a lépés a mecseki folytatásban…

Hogyan alakult a mecseki futam?

Nagyon vártuk a Mecsek Rallyt hiszen kíváncsiak voltunk, hogy a Salgó Rallys bemutatkozó szereplésünket hogyan tudjuk tovább örökíteni. Meglepetés volt számunkra az a második hely, éreztük, hogy ez nem fog mindig összejönni. Főleg úgy, hogy Pécs környékén nagyon gyors, széles pályák voltak, amelyek annyira nem fekszenek nekünk, extrémebb erdei utakon tudunk jók lenni.

Mindenképpen szerettünk volna itt is tisztességesen helytállni, ami látszott is, újabb második időt autóztunk. A harmadik gyorsasaságin azonban nem megfelelően határoztunk meg egy féktávot, mert egy balos derékszög előtt a bukkan már bőven fékes lett volna, de sajnos én átengedtem rajta… Nem volt jó döntés, mert így háttal voltunk kénytelenek megérkezni az erdőbe, hogy minimalizáljuk az anyagi kárt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy kisebb, rugalmas fák közé estünk, onnan lepattantunk, majd egy árokban álltunk meg. Nem sérült az autó, csupán egy tükör tört le, ha a nézőknek sikerült volna kiszedni minket, folytatni is tudtuk volna a versenyt. A Rescue autó húzott ki minket, így csak másnap álltunk vissza a szuperrally szabályai szerint a versenybe, amit tesztelésnek szántunk.

A Mecsek Rallyn szinte mindig rajthoz állsz valamilyen szerepben két évtizeden át mint mitfárer, mostanság pedig mint pilóta. Mennyire állnak közel hozzád a Pécs környéki pályák?

Nem emlékszem olyan Mecsek Rallyra, hogy ne lett volna változó időjárás, ami kissé nehezíti a dolgokat, hiszen vízfoltos úton nem szeretek menni. Ilyen körülményekre nem is volt meg a megfelelő beállításunk, nagyon csúszkáltunk, de szárazra jó volt, második, harmadik, negyedik időket tudtunk menni, ami nekünk a célunk. Az elejében szeretnénk autózni, ezt kellene még fokoznunk, hogy konzekvensen hozzuk ezeket az eredményeket, ami a motivációmat fenntartja.

Kerék Balázs
foto: Sári Péter

Tiszta lappal rajtoltál, vagy tudat alatt szeretted volna megismételni a debütáló megmérettetést?

Nekünk egy második helyhez kell egy adag szerencse is, illetve ezzel a kocsival nagyon segít minket, ha szűk, dobálós igazi „szuhás” pályákon megyünk és itt Mecseken ebből kevesebb volt… Reálisan a dobogó alja és a hatodik hely közé vártam magunkat.

Kik azok akikkel vívnotok kell?

Inkább kik azok akikkel nem :). Van két pilóta aki bőven a mezőny előtt jár, itt a két Attiláról beszélek, Határ Ati és a Fogarasi Ati, akik igazi tálentumok ebben a sportban. A többiekkel hasonló szinten vagyunk, talán Adri aki még kiemelkedik a pályaverseny típusú gyorsokon. Van pár fiatal srác is a mezőnyben, remélem ők lassan csatlakoznak az Attilákhoz és minket lehagynak, mert nagyon kell a sportnak, hogy új Bútorok és Herczigek jelenjenek meg a 2WD kategóriában.

Mi a további programotok?

Jön a Veszprém Rally, ami nagy kedvencünk és nagyon kíváncsiak vagyunk a kocsira a murván is. Verseny előtt egy héttel lesz egy komolyabb tesztünk és szeretnénk egy dobogós hellyel befejezni a versenyt!

Kerék Balázs
foto: Sári Péter

Friss