Az első három szakasz után a Széchenyi téren rendezett nyitóceremóniához kanyarodott a Mecsek Rally mezőnye. Itt kérdeztük az élmezőny versenyzőit.
Velenczei Ádám:
Próbálunk sietni, de eddig nem volt olyan igazán nehéz gyorsasági szakasz, szerintem az este lesz a vízválasztó. A pályabejáráshoz képest most minden teljesen más, ott sár és víz volt, mostanra már felszáradt, viszont egy-két bója jobban ki volt húzva. Élvezzük a csatát.
Turán Frigyes:
Az első gyorsaságin elkövettem egy hibát egy féktávon, ott kiestünk egy picit a ritmusból. Alacsony egy picit az autónk hasmagassága, ezen változtani fogunk a szervizben. A negyedik helyen vagyunk, a hátrány nem olyan sok, ez így rendben van, nagyon szoros a csata.
Csomós Mixi:
Mixi a harmadik gyorsasági után elhagyta a telefonját, amit lázasan keresett, majd próbált valakit elküldeni a csapatból érte. (a pontos helyszínt Ranga Péterrel azonosította be) Emiatt Mixit nem zargattuk a kérdésekkel.
Német Gábor:
Nem az érzés amit szerettünk volna. Az előző versenyen nagyon kezes és komfortos volt minden, és most nem ezt érezzük. Minden szakasz után próbáltunk állítani az autón, de még mindig nem jó. Ettől függetlenül az idő annyira nem vészesen rossz, de szeretnék valamit kitalálni, hogy még jobb legyen.
Milyen idők lettek volna, ha olyan az autó amit szeretnél?
Nem biztos, hogy jobbak lettek volna az idők, de belül a jobb érzés, lehet hogy segített volna. Most nem az van a szakasz végén, hogy azt mondjuk, hogy ez jó volt, hanem küzdünk az autóval.
Ennek ellenére mosolyogsz, ez még a diósgyőri mosoly?
Igen, véhetőleg ez még onnan jött velünk. Viszont valamit tenni kell, hogy tartani tudjuk a lépést. Az elején nagyon komoly a csata, nem könnyű itt maradni. Egy rossz döntés pillanatok alatt megbosszulja magát, és könnyen oda lehet a versenyünk, úgyhogy most vakarjuk a fejünket.
A sötétben milyen lesz?
Rég mentem sötétben, Pécsvárad és Árpádtető pedig nappal is elég izgalmas, így nagy kihvás lesz.
Klausz Kristóf:
Az elég ritka, hogy valaki törött autóval is mosolyogva érkezik a céldobogóhoz.
A tempónk jó volt, de egy elég tempós kanyar sajnos nem adta ki. Én azt gondolom, hogy jól jöttünk ki ennek ellenére a szituációból, kicsit megütöttük a hűtőt. Folyik a fagyálló, de meg tudtuk csinálni, megyünk be most a szervizbe és cserélünk egy hűtőt.
Ettől kezdve mi lesz a cél?
Nyomjuk tovább, a bajnokságban pontokat kell szerezni, és az elejében többet adnak 🙂 Mindenképp megcélozzuk az első ötöt, s remélem, hogy a nap folyamán még van rá esélyünk.
Sötétben milyen taktikával mentek?
Ugyanúgy mint világosban. Nagy taktika nincsen, gumizni kell okosan, utána pedig nyomni a gázt. Szerintem rövid a verseny, illetve mindenki nagyon nagyon gyors, úgyhogy az a baj, hogy egy ilyen hiba is hoz magával bőven elvesztett másodperceket.
Ranga Péter:
Érzése jobban mentünk, de az idők egy kicsit elmaradnak a várttól. Gondolkodunk a gumiválasztáson, estére az a probléma, hogy nincs tapadás, például a kettes gyorsaságin, meg az egyesen se annyira, úgyhogy lehet, hogy megpróbálunk egy másik gumit, de majd most a szervizben összedugjuk a fejünket a többiekkel. Volt egy is kalandunk is, leesünk az útról a első gyorsaságin. Ott egyszerűen annyira csúszik az a fehér aszfaltos rész, hogy egy jobbosban lestünk az útra, és ott a fűben eltelt 4-5 másodperc mire visszajöttünk.
ifj. Érdi Tibor:
Vezetünk, de nem volt problémamentes a kör. A jobb első féltengely a második gyorsasági felénél eltört. Most megyünk először Pirellivel, és ennek nagyobb dőlés kell, amit a futómű szélesítésével oldottunk meg. Viszont így a féltengely rövid lett, amire most rájöttünk, kicseréltük egy hosszabbra. Ha nincs ez a technikai probléma, akkor fölényesen nyertük volna azt a szakaszt, ez zavar egy picit, mert amúgy irtó jól érezzük magunkat.