Míg tavaly az Audihoz „kényszerült”, Johan Kristoffersson 2022-ben visszatér régi sikercsapatához, és újra Volkswagennel versenyez.
A csapat autóit a Kristoffersson Motorsport fogja felkészíteni, szám szerint hármat. Idén két, összesen 500kW-os – vagyis 680 lóerős – motor hajtja majd az autókat az új RX1e szabályrendszer szerint.
Kristoffersson számára nem lesz ismeretlen a technika, tavaly az Extreme E bajnoki címével – melyet a rallycrosshoz hasonlóan pontegyenlőséggel nyert meg – már megismerkedett hasonló meghajtással.
„Nagyon inspiráló, hogy a rallycross elektromos érájának már kezdetétől részese lehetek.” – emelte ki a svéd világbajnok.
„Legutóbb 2014-ben vágtuk ekkora fába a fejszénket, amikor megépítettük az autónkat a világbajnokságra. A nagy különbség, hogy akkor még tapasztalatlan voltam rallycrossban, ez ma már nincs így.”
„Persze, még mindig sok dolgot nem tudunk, mert annyira új minden. Az elmúlt években mindannyian követtük a jól bevált módszereket, így kis előrelépéseket tudtunk tenni. Most sokkal nagyon lehetőség van az új autókban.”
„Az elektromosság a motorsport és az autóipar jövője is. Az, hogy segíthetek ennek a fejlesztésében, lenyűgöző számomra. Kemény szezonra számítok, és már alig várom!”
És valóban, nem lesz egyszerű dolga: bár ő volt a leggyorsabb az Extreme E mezőnyben, a riválisok is ott voltak. Timmy Hansen futamot is nyert, Kevin viszont a bajnoki 3. helyre repítette csapatát, testvére előtt. És ne feledkezzünk meg, Kristoffersson tavalyi csapatfőnökéről, Mattias Ekströmről sem…