Klara Andersson és Niclas Grönnholm lesz ebben a szezonban a WRX új csapata, a Construction Equipment Dealer Team két versenyzője.
A FIA Rallycross Világbajnokság történetében először, férfi-női duóval indul egy csapat. A svédek a csapatvezető személyét is bejelentették, Jussi Pinomäki lett a csapatmenedzser.
„A CE Dealer Team és partnerei a nemek közötti egyenlőségre törekednek, és programunk kulcsfontosságú szerepet játszik ebben, tehetséges versenyzőink, Klara és Niclas révén” – mondta Jussi Pinomäki, a CE Dealer Team csapatmenedzsere. „A duó jól kiegészíti egymást nyers tehetség és tapasztalat tekintetében. Bízunk benne, hogy olyan erős összeállításunk van, amely lehetővé teszi hosszú távú célunkat, hogy az FIA rallycross világbajnoki címéért harcoljunk.”
A 25 éves Niclas Grönholm, a kétszeres rali-világbajnok Marcus Grönhom fia, tapasztalt rallycross versenyző. A finn 2015-ben debütált a World RX-ben, tavaly pedig Szabó Krisztián csapattársaként a harmadik helyen végzett – három győzelmet aratva.
„Megtiszteltetés számomra, és rendkívül inspirált, hogy megkaptam ezt a lehetőséget a CE Dealer Team-nél, és úgy gondolom, hogy jó feltételekkel küzdhetünk a mezőny élén” – mondta Niclas Grönholm.
„Nagyon keményen kell dolgoznunk minden fordulóban, és bár a csapat újnak számít, sok tapasztalatunk van, és úgy gondolom, hogy idén meglepetéseket is szerezhetünk. Örülök annak is, hogy Klarával együtt versenyezhetek”
Klara Andersson – aki a Svéd Junior Motorsport Nemzeti Csapat tagja – 2018-ban debütált rallycrossban, megszerezte a svéd Rallycross 2150 címet, valamint tavaly debütált az FIA RX2e bajnokságban. A 22 éves versenyző lesz az egyetlen női pilóta 2022-ben a FIA világbajnokság élvonalában.
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy én lehetek az első női teljes szezonos World RX pilóta; messze ez a leginspirálóbb dolog, amit életemben tettem. Sokat kell még tanulnom, de a hosszú távú célom az, hogy én legyek az első női rallycross világbajnok” – mondta Klara Andersson.
„Feltétel nélkül szeretem a rallycrosst, annyira intenzív és kiszámíthatatlan, és alig várom, hogy az autónk volánja mögé ülhessek a szezon előtti teszten” – tette hozzá Andersson.
„Bár van rallycross tapasztalatom, a World RX és a fantasztikus, 680 lóerős elektromos szörnyetegek, amelyekkel versenyezni fogunk, újdonság lesz számomra. Egyikünk sem várja el, hogy bármit is ingyen kapjon, rengeteg kemény munka vár ránk, hogy a csúcsra jussunk.”
A 2022-es WRX szezon Höljesben kezdődik július 2-3-án.