szombat, június 25, 2022
KezdőlapRXA magyar versenyzők szombati nyilatkozatai Nyirádról

A magyar versenyzők szombati nyilatkozatai Nyirádról

-

- Advertisement -

Felemásan sikerült az első két előfutam a magyar versenyzőknek Nyirádon a Rallycross Eb szezonnyitón. Abban egyetértenek, hogy a pálya fantasztikus, a versenyek viszont volt akinek jobban, volt akinek kevésbé jól sikerültek. Az első napi nyilatkozatok.

Koncseg Zoltán a 2. előfutamon elért második helye után:
„Az első Eb-futamunk, tetszik. Úgy érzem, hogy jól is tudunk menni. Az első előfutam nem sikerült, nem mindig tudtam, hová érkezek, így az idő sem lett olyan jó. A pálya minősége viszont kiváló, és a második előfutam is jól sikerült, második lettem. Volt előttem egy pörgés, a Joker-körömet ez keresztbe húzta, de jó volt összességében. Az autó tökéletes.”

- Hirdetés -

Kiss László az 1. előfutam után:
„Az első szabadedzésen eltört a váltóban egy alkatrész, a második szabadedzésen nyolcadik időt mentem. Az előfutamban egész jól elkaptam a rajtot, de nem akartam összeakadni, gondoltam, hogy majd a Joker-körben, de annyira nagy por volt, hogy semmit nem láttam. Féltem attól, hogy nekimegyek a falnak.”

Kiss László a 2. előfutamon szerzett első helye után:
„Végre mosolyra áll a szám, ez jó volt. Kicsit zavaró volt, hogy Dubourg a tempós részen keresztbe állt., de korrekt volt, mert nem ütköztünk. Jót helyezkedtünk, jó csata volt. Direkt új abroncsokat tettünk fel a futamra, tudtam, hogy menni kell. Csak jó kell elkapnom a rajtot, és persze szerencse is szükségeltetik. Imádom ezt a pályát, mindig is szerettem a környezet, a nézők miatt, fantasztikus itt versenyezni.”

- Advertisement -

Kárai Tamás az 1. előfutam után:
„Összességében jó volt, a beállításokat még finomítják a mérnökök. Az autó az jó, kisebb dolgok hiányoznak. Úgy érzem, a tempó meglenne az elsőkhöz képest is, de még egy pici hiányzik ehhez. Azt gondolom, a holnapi nap végére áll össze teljes mértékben minden. Az autónak a rajtja az jó, azt sikerült beállítani, nagyon jól eltaláltuk, a többit pedig meglátjuk.”   

Kárai Tamás a második előfutamos ütközése után:
„A rajt szerintem jó volt, ott voltam az első helyen, és külső íven voltam, a jobb pozíció többet számított. Egy kis kontakt után a falban kötöttem ki, poros volt a külső ív, és nem fogta meg az autót. Szerintem a Baumanis volt mellettem. A kár nem jelentős, holnapra megcsináljuk.”

Mózer Attila a második előfutam után:
„Tavaly október óta nem ültem ebben az autóban, és most 3 héttel a Covid után nem a legjobb erőállapotban vagyok. Ez az autó viszont kívánja, nagyon jó, élvezetes, nagyon tetszik. Viszonylag még beletalálunk a körökbe is. A második előfutamban váltóproblémám volt, azt most kicseréljük. Fiammal harcolunk egy jót, és ez nekem óriási élmény, hogy a gyerekemmel mehetek együtt. Inkább érte szorítok, mint magamért.”

Mózer Márk az 1. előfutam után:
„A rajtot elrontottam, utána pedig muszáj volt mennem utánuk, de akkora por volt, hogy igazából semmit nem láttunk. Az autó hibátlan, tudok és fogok is még gyorsulni.”

Répási Róbert az 1. előfutam után:
„Nagyon jól érzem magam, most hogy a mérnökkel éppen egyeztettünk, hogy üzemel a váltó gázelvétel nélkül is. Bízunk benne, hogy a technika az rendben lesz. Nagyon erős ellenfelek vannak, nagyon örülök, hogy ilyen csapatban mehetek, ilyen topversenyzők között. Nagy reményeket fűzünk hozzá, de az első előfutamban negyedik lettem, a kategóriában a vége felé vagyunk. Bízom benne, hogy a nap végéig kibírja az autó, és az a taktika, hogy holnap leszünk egy kicsit agresszívabbak.”

Répási Róbert a 2. előfutam után:
„Jó volt a második előfutam, harcosabb volt. Most is csak a negyedik hely sikerült, de időben jóval jobbak voltunk. Kicsit körbeverés volt a többi futamban, úgyhogy abszolút hatodik időnk van, ami bíztató a holnapi napra. Egy kicsit puhítottunk az autó hátulján, meglátjuk, hogy viselkedik, most kezelhetőnek érzem. Az aszfaltos kigyorsításokkal vannak problémáim, kis nyomatékhiányban szenvedünk”

Szíjj Zsolt (nyerte az 1. előfutamot, a 2. előfutamban kizárták):
„Az edzéseken lassan melegedtem be, de jó volt. A pályát nagyon szeretem, ez egy klasszikus ralikrossz pálya, amiből már kevés van. Az első előfutam jól sikerült, jól rajtoltam, első helyen el tudtam rajtolni, és képes voltam növelni az előnyömet. Magabiztosan nyertem azt a futamot, összesítésben így a negyedik helyen álltam. A második előfutamban a mezőny legjobbjaival kerültem össze. Szerintem ott is jó volt a rajtom, hiába taszigáltak, akkor is el tudtam menni elsőnek. Az első kör végén azonban kicsit kívülre kerültem a kanyarban, beszúrt mellém az osztrák Senegacnik, keresztbe tolt, megérkezett a cseh Susta, ő pedig nekiment az első kerekemnek. Így elment a kormányművem, a balos kanyarokban alig tudtam befordulni, szinte két kézzel csüngtem a kormányon, hogy sikerüljön. A Felügyelő Testület szerint én voltam a hibás, amivel nem értek egyet. Holnap össze kell kapni magunkat!”   

Ferjáncz András az első előfutam után:
„Egy éve nem ültem az autóban, úgyhogy a futóművet be kellett állítani gyakorlatilag az első menet után. A második szabadedzés volt a legkomfortosabb, utána még állítottunk rajta, és rossz irányba mentünk. Nem tagadom, hogy lefelé menetben félek, annyira nem vagyok biztos abban, hogy mit fog csinálni az autó. Este összedugjuk a fejünket, meglátjuk, mit tudunk kitalálni reggel. Ettől függetlenül nagyon élvezem, a pálya bizonyos szakaszain gyors vagyok, ott, ahol picit lassabb a tempó. Óriási a hangulat, lehet hallani benn a kocsiban, ahogy szurkolnak a magyaroknak.”   

ERX Nyirád
foto: STom

 

- Advertisement -

Friss