Hiába nyert az EURO RX1 döntőjében Oliver Solberg, a verseny utáni technikai ellenőrzésen szabálytalannak bizonyult az autója ezért kizárták. A győztes ezzel Anton Marklund lett.
A Hedströms Motorsport Hyundai i20-asának alsó védőelemei voltak nehezebbek a megengedettnél. A szabályzat szerint ezek az elemek nem lehetnek nehezebbek 40 kilogrammnál, a hátsó tengelyre pedig ebből 15 kilogramm eshet. Solberg autóján 43.8 kilogramm volt az alsó védelemek össztömege, hátra pedig 22.775 kilogramm jutott. Mindkét érték túllépte a szabályzatban megengedettet, ezért Solberget utólag kizárták a döntőből.
„Természetesen sosem akartam így nyerni, és nagyon sajnálom Olivert, mert fantasztikusan versenyzett a hétvégén. Azóta tudom milyen szívszorító érzés amit átél, mióta az első vb győzelmemet 2017-ben Norvégiában ugyanígy veszítettem el. De ezek a dolgok így mennek, és a bajnokság szempontjából nagyon fontos győzelem ez nekünk. A szombati második hely már nagyon jó eredmény volt, aztán pedig megnyerni a harmadik kvalifikációt és ennek az erős mezőnynek az élére állni már fantasztikus volt, emellett nagyszerű volt látni, hogy ennyi szurkoló jött el újra” – mondta sportszerűen Marklund.
Marklundnak sem volt sétagalopp ez a hétvége, az elődöntőben defektet kapott, ami miatt az utolsó két kör nagyon nehéz lett számára. Megoldotta, döntőbe jutott ahol második lett, így Solberg kizárása után övé lett a győzelem. A bajnokságban Nyirád után újra 20 pontot szerzett, amivel 18 pontra növelte előnyét a második Baumanis előtt.
A Rallycross Eb EURO RX1 kategóriájának állása két verseny után: