2022. december 03. 09:54
KezdőlapRXKárai Tamás eddig legjobb Eb eredményét érte el 2022-ben

Kárai Tamás eddig legjobb Eb eredményét érte el 2022-ben

-

- Hirdetés -

Kárai Tamás a döntőbe jutott Spa-Franchorchampsban a rallycross Európa-bajnokságon, az év végi értékelésben pedig ötödik helyen zárt.

“Nagyon örülök, hogy végre sikerült a döntőbe jutnunk. Az egész hétvégén gyorsak voltunk. Nagyon hideg volt, sok beállítást kipróbáltunk, de azt hiszem időben is sikerült felvennünk a versenyt az élmezőnnyel. Egy kis szerencsével a dobogó is elérhető lette volna, ha a rajtnál jobban alakul a helyezkedés, akkor harmadiknak futok be a célba” – idézte fel Kárai Tamás a hétvége eseményeit.

- Hirdetés -

A döntő krónikájához az is hozzá tartozik, hogy az elődöntőben leszakadt az Audi kartervédője, amit egy nehezebb darabbal pótoltak. A plusz 10-15 kilogramm mellett az Audi megváltozott egyensúlya is nehezítette Kárai Tamás dolgát, persze erre sportszerűen nem hivatkozott a magyar bajnok, helyette azt emelte még ki, hogy sikerült négy új gumit tartalékolni a döntőre.

foto: fiaworldrallycross

Kárai Tamás mind a hat Eb futamon pontokat szerzett, a legtöbbet épp a szezonzárón, így végül ötödik lett a bajnokságban. Bár a dobogót nem sikerült meghódítani a szezon közben, a kiegyensúlyozott teljesítménynek köszönhetően az eddig legjobbját érte el az orosházi versenyző az év végén.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

“A portugáliai döntőbe jutás hiányzott, és Nyirádon is azt gondoltam, hogy erősebbek leszünk. Rigában is előrébb vártuk magunkat. Év végére rájöttünk egy-két dologra, hogy min kell változtatni. Ezeket megtettük az utolsó két fordulóra, és be is jöttek. Egyik ilyen probléma a kuplung volt, ezen módosítottunk, így már nem mozdultam be a rajtoknál, és emellett még volt pár fejlesztésünk. Javítottunk a féken, a pedálerőket módosítottuk. Annyi minden változott, hogy ahhoz is idő kellett, hogy hozzászokjak” – mondta Kárai Tamás.

A bajnoki negyedik hely volt a csapat célja és nem sok hiányzott a cél eléréséhez. A norvég Sivert Svardal hét ponttal szerzett többet Kárai Tamásnál.

Többször is megelőztük őt, nem sokon múlt, hogy utolérjük a bajnokságban. Most is gyorsabb voltam nála, talán picit szerncsésebb volt. Fiatal srác, nagyon ögyes, ha nincs műszaki gondja, akkor eléggé egyforma köröket megyünk. A rajt és az autón levő gumi befolyásolja leginkább, hogy melyikünknek jön ki a lépés” – elemzett Kárai.

Kárai Tamás
foto: Kárai Motorsport

A magyar csapat abban a tekintetben a mezőny kisebbik részéhez tartozik, hogy saját maguk építik és fejlesztik az autót. Lett volna még ötletük, de a szabályok miatt ezt csak 2023-ra valósíthatják meg.

“Le volt plombálva a motor. Picit tudtunk volna még javulni, de szerintem motorerőben nem voltunk nagyon elmaradva a közvetlen vetélytársakhoz képest. Az élmezőny persze más dimenzió, drága és erős motorokkal mennek. Jövőre szerintem elérjük őket, kérdés, hogy ők mennyit fejlesztenek.”

Kárai Tamás
foto: Kárai Motorsport

A szezon végén tehát máris elkezdődött a következő, indul a téli fejlesztési verseny, amihez már bőven van ötlete a Kárai csapatnak, akikre még az élmezőny is odafigyel.

“Tudják, hogy egy jó rajtpozícióval az is benne van, hogy megelőzöm őket. Azzal is tisztában vannak, hogy ha gyorsabbak is nálam, akkor is meg kell küzdeniük mire meg tudnak előzni egy jó joker taktikával. Látni kell, hogy az EURO RX1 nagyon megerősödött. Sokan vagyunk, volt, hogy több mint 20 autó indult a kategóriában. Ezek közül a versenyzők közül sokan a tavalyi vb technikával mennek. Örülünk neki, szeretünk erős bajnokságban versenyezni és az eredmény értékét is növeli, hogy ennyire komoly mezőnyben lettünk ötödikek. Én azt gondolom, hogy jól vizsgáztunk, és már csak egy pici kell ahhoz, hogy jövőre a dobogón végezzünk.”

Mit is mondhatnánk erre? Így legyen, és gratulálunk az eredményhez!

rallycross fuglau
foto: Petr Sulcik

 

SourceRallycafe

Friss