2022. december 03. 10:50
KezdőlapRXÚjra világbajnokságon indul a Lancia Delta Evo

Újra világbajnokságon indul a Lancia Delta Evo

-

- Hirdetés -

A Nürburgringen mutatkozik be a Lancia Delta Evo-E RX. A Rallycross vb szezonzáróján Guerlain Cicherit indul az RX1e kategóriában az új autóval.

Egy évvel ezelőtt jelentette be a GCK Motorport, hogy a legendás Lancia Delta Integrale alapjaira építi új RX1e versenyautóját, amellyel a rallycross világbajnokságon vesznek részt. Ahogy a többi csapat, ők is megküzdöttek az ellátási problémákkal, de a szezonzáróra végül elkészült az autó, amivel elindulnak november 12-13-án a világbajnokság utolsó versenyén.

- Hirdetés -

A Lancia Delta Integrale a nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elején volt egyeduralkodó a rallyban. Az öt gyártói világbajnoki cím mellett három egyéni bajnokságot is nyertek a Lanciával induló versenyzők. A honfitárs Didier Auriol sikerei annyira mély nyomot hagytak Gurlain Cicheritben, hogy nem sokat gondolkodott azon, milyen sziluettel építse meg az új autóját.

A projekt áprilisban még ebben a fázisban volt:

foto: GCK Motorpsort
- Hirdetés -
- Hirdetés -

A négykerék-hajtású Lancia Delta Evo-e RX-et – az alapoktól kezdve a GCK Performance közép-franciaországi issoire-i műhelyében tervezték és gyártották. Csak a karosszéria megépítése több mint 1200 órát vett igénybe. A lemezek alatt pedig az RX1e szabvány hajtáslánca található. A két elektromos motort 500 kW (680 Le) teljesítményű, a gyorsulás a rallycrossban megszokott F1-es autóknál is jobb 1.9 másodperc 100-as tempóra.

A négyszeres sí freeride világbajnok és tapasztalt tereprally illetve rallycross-versenyző Chicherit egy éve nem indult rallycross futamon. Utolsó versenyén a Nürburgringen tavaly a második napon ötödik helyezést ért el, és most is próbálja felvenni a versenyt, ha nem is Kristofferssonnal és Hansenékkel, de a CE Dealer Teammel és a Seat Ibizával induló Anton Marklunddal biztosan.

A fő cél azonban a megfelelő felkészülés a 2023-as szezonra, amikor egész éves programot futnának, és ezzel a világbajnokságon ötre nvelnék a résztvevő konstruktőrök számát.

Delta Evo-E
foto: GCK Motorpsort

 

 

Friss