back to top
2024. július 04. 08:06

KezdőlapRXA Hansen testvérek hisznek az elektromos hajtás sikerében

A Hansen testvérek hisznek az elektromos hajtás sikerében

-

A 2024-es Rallycross Világbajnokság szezonnyitó dupla futamán (július 6-7.) visszatér a hazai pályájára, Höljesbe, a rallycross legnagyobb múltú csapata, és arra törekszik, hogy a Magic Weekenden elért korábbi sikereit megismételje.

A Hansen Motorsport legutóbb tavaly a legendás Magic Weekend-en látogatott el a svédországi Höljesbe, amely egyben az utolsó alkalmat is jelentette, amikor a Peugeot 208 RX1e autók versenyeztek.

A 2019-es World RX bajnok Timmy Hansen a második helyet szerezte meg a 2023-as svédországi vb fordulón, ott, ahol 2021-ben megszerezte első győzelmét Höljesben, testvére Kevin előtt.

Most arra készülnek, hogy megismételjék ezt a teljesítményt az újonnan bevezetett „Technológiák csatája” keretében, ahol a jól ismert teljesen elektromos Peugeot 208-asokkal harcolnak a belső égésű motorral hajtott ellenfelekkel szemben. A tesztek július 1-2-án zajlanak, a verseny pedig szombaton és vasárnap lesz.

„Nagyon vártuk már, hogy újra pályára léphessünk. A Technológiák csatája, az elektromos és a belső égésű autók versenyeztetése miatt nagyon nehéz megjósolni, hogy mi fog történni. Annyi dologgal foglalkoztunk, amennyivel csak lehetett, és úgy érezzük, hogy javítottunk az autón, így remélhetőleg már a hétvégén a győzelmekért küzdhetünk” – mondta Kenneth Hansen, a Hansen World RX Team csapatfőnöke.

Hansen
foto: Rallycross Promoter GmbH / Red Bull Content Pool

A tavalyi bajnokság második helyzettje Kevin Hansen is kíváncsi, hogyan alakul az elektromos-benzines csata: „Nagyszerű érzés Höljesben elkezdeni a szezont. A Magic Weekend a hazai futam, és egy év telt el azóta, hogy utoljára az RX1e autókkal versenyeztünk. Alig várom, hogy újra megtapasztaljam ezeknek az autóknak az erejét, és hogy lássam, hogyan állunk a belsőégésű motoros autókkal szemben az első versenyen. Rengeteg izgalmas újdonság és sok nagyszerű versenyző van, és ez egy új szezon, újrakezdéssel. A tavalyi évet remekül zártuk, így remélhetőleg a téli technikai fejlesztés egy lépéssel előrébb vitt minket, és versenybe szállhatunk a világbajnoki címért.”

Timmy Hansen tavaly hatodik lett a felemás bajnokságban, így most éhesebb a sikerre mint valaha: „Nagyon izgalmas, hogy az új szezont újra a Peugeot 208 RX1e autóinkkal kezdhetjük. Koncentráltunk a csomagunk fejlesztésére, mióta utoljára pályán voltunk, így most visszatérni ezzel az autóval, és a tesztek során minden frissítésünket a helyére tenni, miközben hozzászokunk az új gumiabroncs működéséhez is, nagyon intenzív folyamat lesz. Úgy gondolom, hogy az új gumiabroncs nagy változást jelent majd. Nem sokat beszéltek róla, de ez sokat fog változtatni a dolgokon abban tekintetben, hogy hogyan kell vezetnünk az autót, különösen, hogy csak két napunk van a tesztelésre. Ez rövid idő ahhoz, hogy megszokjuk a dolgokat, de remélem, hogy jó show-t nyújtunk a szurkolóknak, és ráadásul nekünk is jól fog menni!”

Timmy Hansen azt is elmagyarázta, hogy hol milyen különbségek várhatóak a kétféle technológia között.

„A rajtnál valóban nagyobb teljesítményünk van, és az elektromos autó azonnali nyomatéka előnyt jelenthet, de körülbelül tíz százalékkal több súlyt kell cipelnünk, mint a belső égésű autóknak, és nem tudjuk, hogy ez hogyan fog beleszólni az egyenletbe. Az elektromos autóknak nem kell sebességet váltani, nincs turbólyukunk, szóval ott nyernünk kell.

A hátrány fékezéskor jelentkezik majd. Ott a belsőégésű autók nagyon erősek, mert egy motor hajtja a négy kereket. Nekünk két motorunk van, amelyek egyenként két kereket hajtanak. A kanyarok bejáratánál veszítünk egy kis időt, mert ha olyan későn fékezünk, mint ők, akkor a végén blokkoljuk a hátsó gumikat. A belsőégésű autók nem blokkolnak, mert mind a négy kerék egyforma sebességgel pörög, így később tudnak fékezni. Azt hiszem, mindenki számára meglepetés lesz, amikor Höljesben megtapasztaljuk a különbségeket.”

Hansen
foto: Rallycross Promoter GmbH / Red Bull Content Pool

Friss