2024. április 23. 19:48

KezdőlapNE VEDD ELItt van Loeb versenyautójának közúti változata

Itt van Loeb versenyautójának közúti változata

-

A Prodrive bemutatta az új Hunter Hypercart. A 600 lóerős, négykerék-meghajtású terepjáró a Bahrain Raid Xtreme versenyautójának alapjára épült, amellyel a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb versenyzett a Dakaron. 

Bár az autó még gyorsabb és erősebb, mint a versenyautó, egyúttal kifinomultabb is. Ian Callum, aki az eredeti versenyautó külsejét tervezte, visszatért a projekthez, hogy olyan új belső teret alkosson, amely jobban megfelel a mindennapi használatnak.

„Számos hiperautó van a piacon, de mindegyiknek jó utakra vagy akár versenypályákra van szüksége ahhoz, hogy megmutassák teljesítményüket. Megállapítottuk, hogy a világ bizonyos részein, különösen a Közel-Keleten, hatalmas területek várnak még felfedezésre, amelyekhez nem vezetnek aszfaltos utak. Ezért miért ne hozzunk létre egy olyan járművet, amely lehetőséget nyújt ezeknek a régióknak a felfedezésére, olyan teljesítménnyel, amely jóval meghaladja a korábbi terepjárók által kínált szintet” – mondta Dave Richards.

Prodrive Hunter
foto: Prodrive

A Hunter megtartotta a Dakar versenyautó motorját, hajtásláncát és felfüggesztését, de a vezethetőség javítása érdekében a szekvenciális sebességváltót egy hatfokozatú egység váltotta fel, amely ezredmásodpercek alatt biztosítja a sebességváltást.
Mivel a hiperautónak nem kell megfelelnie a szigorú versenyszabályoknak, a teljesítmény több mint 50%-kal nőtt. A 3,5 literes ikerturbós V6-ost a Prodrivenál úgy hangolták, hogy több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot produkál, miközben könnyebben vezethető.
A Prodrive becslése szerint ez 0-100 km/h sebességre kevesebb, mint négy másodperc alatti gyorsulásra elég, a végsebessége pedig közel 300 km/h lesz.

Prodrive Hunter
foto: Prodrive

„Szándékos döntöttünk úgy, hogy a Hunter Hypercart a lehető legközelebb tartjuk az eredetihez. Az a cél, hogy lehetőséget adjon a tulajdonosoknak, hogy megtapasztalják, milyen Loeb Dakar autójával a sivatagon át vezetni, de a közúti autók minden kényelmével. Emellett alkalmas arra, hogy otthonról, a városon keresztül bármely úticélhoz eljusson.” – mondta Richards.

Az autó megtartotta a versenyautó vázát és bukócsöveit. A dupla lengőkaros felfüggesztés kettős lengéscsillapítói 400 mm-es elmozdulásra képesek – ez a 50 milliméterrel több, mint a versenyautóé. Az összes karosszériaelem karbonból készült, amely a Prodrive Composites által gyártott újrahasznosított anyagokat tartalmazza.

Prodrive Hunter
foto: Prodrive

„Az első kísérleti jármű jelenleg a Közel-Keletet járja, ahol az ügyfeleknek lehetőséget kínálnak arra, hogy vezessék a Huntert, és személyes igényeiket is elmondják a sorozatgyártású járművekre, amelyeket még ebben az évben szállítanak le” – árulta el Dave Richards.

Az autó ára is hypercarhoz méltó, a helyi adók nélkül 1.25 millió font.

Prodrive Hunter
foto: Prodrive

 

Forrás:Prodrive

Friss