Az utolsó napra tartogatták az energiát Kovács Miklósék a Tunisia Desert Challenge-en, de győzelem helyett végül a kilencedik helyen fejezték be a versenyt.
Két nap homokvihar után már alig várták, hogy versenyezhessenek Kovács Miklósék a tunéziai sivatagban. A verseny utolsó napján azonban alig több mint 100 kilométerrel a cél előtt torpant meg az addig remekül teljesítő Shark névre keresztelt kamion, így 40 órás büntetést kaptak, amivel visszaestek a kilencedik helyre.
Pedig az tolsó versenynapon arra számított a Kovács – Czeglédi – Ács trió, hogy a Straw Wars forgatási helyszínei körül kijelölt pályán könnyedén megőrzik az 1 óra 13 perces előnyüket.
„Watto üzletében sikerült beszereznünk a hiperhajtóművet, így izgatottan várjuk az utolsó menetet” – mondta reggel a navigátor Czeglédi Péter.
Az elején minden jól ment, a 255 kilométerre rövidített szakasz 124. kilométerénél még vezettek, de a következő ellenőrzőpontig már nem jutottak el. Elfolyt az olaj a kormányműből, amelyet újratöltöttek, de további két újratöltéssel is csak féltávig jutottak. A kamionban található 20 liter olajat elhasználták, nem maradt több, így meghozták a végső döntést: ahogyan lehet, eljutnak a finisig, hogy – természetesen időbüntetéssel – teljesített legyen a szakasz.
„Az egyik szemem sír, a másik nevet” – kezdte az értékelést a célban a pilóta, Kovács Miklós. „Sír azért, mert egy meglepően kemény távon harcoltunk végig az élmezőnyben és tényleg karnyújtásnyira voltunk a győzelemtől. Amikor kiderült, hogy szivárog az olaj a kormányműből, még abban reménykedtünk, hogy végig tudjuk csinálni. Sajnos hamar bebizonyosodott, hogy a nálunk lévő, egyébként bőséges olajmennyiség nem lesz elég. Akkor azt találtuk ki, hogy elküzdjük magunkat a célig, mert ugye hasonló bárkivel megtörténhet, ami akár a mi javunkra is billenthette volna a mérleget. Nem így lett, ez van, el kellett fogadnunk a helyzetet. Gratulálok Igor Bouwens barátunknak és csapatának, akikkel nagyot küzdöttünk ezúttal is. Míg a 2020-as Africa Eco Race-en mi nyertünk és nekik volt technikai problémájuk, addig most fordítva történt. Semmi kétség egyébként, hogy megérdemelték ezt a sikert. A végkifejlet ellenére elmondhatjuk, hogy ezen a tunéziai futamon elértük, amiért jöttünk. Ez volt az indulás előtt néhány nappal elkészült új kamionunk első éles próbája, gyakorlatilag a műhelyből egyenesen ide jöttünk a sivatagba, azzal a céllal, hogy finomhangoljuk a Sharkot, lássuk a benne rejlő lehetőségeket és megpróbáljuk felszínre hozni a gyermekbetegségeket. A beállítások tekintetében óriásit léptünk előre az utóbbi napokban, számos olyan problémát tártunk fel és orvosoltunk, mint amilyen a mai volt, s megkaptuk a választ a legfontosabb kérdésre is. Immáron biztosak lehetünk abban, hogy olyan gyors és versenyképes kamionunk van, amilyen még soha korábban. Nagyon sok elismerő szót kaptunk a versenytársaktól, szakmabeliektől az utóbbi napokban a Sharkkal kapcsolatban, ez pedig motivál mindannyiunkat. Büszke vagyok a csapat összes tagjára, akik szívüket-lelküket beletették ebbe a kamionba és nagyon sokat dolgoztak ezen a versenyen is” – fogalmazott Kovács.
Az autós kategóriában sem volt szerencséjük honfitársainknak. Már a verseny elején gondjaik voltak, így Varga Imre és Toma József a 27., Lónyai Pál és Somfai Mátyás a 28. helyen ért célba. A kategóriát Simon Vitse és Frederic Lefebvre nyerte MD Rally típusú autójukkal.
A motorosoknál Yamaha siker született, Alessandro Botturi több mint 10 perces előnnyel lett első a KTM-mel versenyző Mathieu Doveze előtt. Ők ketten kiemelkedtek a kategóriából, a harmadik Neels Theric már 55 percre volt a győztestől.
Az SSV mezőnyben Fernando Alvarez és Xavier Panseri meggyőző, 1 óra 32 perces előnnyel ért célba.