2024. április 29. 06:07

KezdőlapTEREPRALLYEnnyi volt - kiszáll az Audi a Dakarról

Ennyi volt – kiszáll az Audi a Dakarról

-

Három év után az Audi Sport csapat leállítja a Dakar projektjét. Rolf Michl, az Audi Motorsport vezetője kedden megerősítette, hogy mivel arra készülnek, hogy 2026-ban a Sauber motorszállítójaként belépjenek a Forma-1-be, több versenyrészlegüket is leépítik, beleértve a rally programot és az ügyfélcsapatok gyári támogatását a DTM-ben és a GT3-ban.

A 2024-es év már az Audi utolsó Dakarja lett volna a jelenlegi hároméves szerződésük keretében, amely magában foglalja az X-raid csapatfőnök, Sven Quandt által vezetett Q Motorsporttal való partnerséget is. A csapat 2022-es debütálásakor Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz egy-egy szakaszt nyert, Ekström pedig az összesítésben az első tízben végzett. Az Audi ezt követően megnyerte az Abu Dhabi Desert Challenge-et Peterhansellel, majd Sainz a Rallye du Maroc-on az autók között a leggyorsabb összesített időt érte el, annak ellenére, hogy a hagyományos T1-es kategóriában nem indulhatott.

foto: Audi Motorsport

A 2022-es sikerek hatására 2023-ra egy továbbfejlesztett autót, az RS Q e-tron E2-t mutattak be, amely az elektromos T1-es járművek T1.U „Ultimate” alkategóriájában versenyez. Azonban a nagy felhajtás és Sainz Dakaron elért első szakaszgyőzelme ellenére a csapat még az FIA által a technológia egyenértékűségének köszönhetően végrehajtott teljesítménynövelés után is nehezen tudta tartani a lépést a Prodrive és a Toyota T1+ kategóriás autóival. Sainz és Peterhansel ezt követően kiesett, míg Ekström mindössze a tizennegyedik helyen végzett.

Audi, Dakar
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

A Race of Championson tartott bemutatót leszámítva az e-tron E2 nem versenyzett a Dakar óta. Májusban a csapat egy tesztet szervezett, hogy kiderítsék, mi romlott el a Dakaron. Bár kezdetben hezitáltak a 2024-es visszatéréssel kapcsolatban, a csapat azóta elkötelezte magát a versenyen való részvétel mellett, ami úgy tűnik, hogy az utolsó lesz számukra.

foto: Audi Motorsport

Az Audi igazgatótanácsa hétfőn hozta meg a döntést. A DTM-ben és a Fanatec GT World Challenge-ben Audival versenyző csapatok 2024 után is versenyezhetnek, bár jóval kevesebb gyári támogatást kapnak.

Minden gyári pilóta szabadon igazolhat máshová. Sainz kora ellenére hangsúlyozta, hogy reméli, hogy még egy negyedik Dakart is megnyerhet, mielőtt visszavonul, míg Ekström a South Racing színeiben a tereprally világbajnokság T3-as kategóriájában versenyez. Mindketten résztvevői az Extreme E sorozatnak is. Peterhansel nem nyilatkozott a jövőbeli terveiről, de márciusban motorral indult a  Marokkó Desert Challenge-en.

Sainz
foto: Audi Sport

 

Friss