Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel nyerte a Baja Aragónt, a páros ezzel tovább növelte előnyét a világkupán. A spanyol versenyen az Audi és az MSport is elindult.
A vasárnapi spanyol választások miatt a versenyt kétnaposra sűrítették. A helyszín ismét a kelet-spanyolországi Aragónia régióban található Teruel városa volt, ahol a tikkasztó nyári hőmérséklet, a nagy hőség és a hatalmas por fokozta a kihívást a sziklákkal tarkított szakaszokon.
A Toyota Gazoo Racing elsőszámú párosa a sorozat negyedik fordulóján ismét csapaton belüli kihívót kapott. A brazil Lucas Moraes és Kaique Bentivoglio duó kemény támadását hárította el Nasser Al-Attiyah, és 1 perc 43,2 másodperces előnnyel aratott győzelmet. Ez Al-Attiyah hatodik győzelmét jelentette Spanyolországban, Baumellel pedig az ötödik alkalommal állt a dobogó tetején.
„Ez egy fantasztikus eredmény számomra és Mathieu számára, és négy forduló után három győzelemmel és egy második hellyel igazán erős pozícióba kerültünk az FIA Világkupában” – mondta Al-Attiyah.
Moraes januárban, első Dakarján elért dobogós helyezésével már bizonyította tehetségét, és a fiatal brazil most is végig támadta Al-Attiyah-t, a nyitónap után vezetett, és végül a második helyen ért célba a Toyota Hilux-szal.
„Nem tudom eléggé megköszönni ennek a csapatnak. Az egész versenyen egy csodálatos autót biztosítottak. Fantasztikus lehetőség volt számomra, hogy ezzel a csapattal versenyezhettem. Tavaly harmadikak lettünk, idén pedig másodikok. Jövőre talán még egy lépéssel előrébb léphetünk. Kaique elképesztő munkát végzett. Hihetetlenül jó volt a tempónk. Nagyon jól éreztük magunkat!” – értékelt Moraes.
A Unique Racing Team párosa, Vaidotas Zala és Paulo Fiuza az X-raid által épített Mini JCW Rally Plus-szal szerezte meg az utolsó dobogós helyet. A litván a negyedik leggyorsabb időt érte el az utolsó szakaszon, és ezzel megelőzte a portugál João Ferreira és Filipe Palmeiro duót, akik az X-raid Mini JCW Team Rally Plus-szal a negyedik helyre csúsztak vissza. Tiago Reis és Valter Cardosa az ötödik helyen ért célba a Toyota Hiluxszal.
Az M-Sport, Neil Woolridge Motorsporttal és a Forddal közös projektje is bemutatkozott a versenyen. Spanyolországban két Rangert indítottak a Joan „Nani” Roma és Alex Haro, valamint a Gareth Woolridge és Boyd Dreyer alkotta dél-afrikai párossal. Roma korábban már öt alkalommal nyerte meg a versenyt négy keréken, miután korábban motorosként is sikereket ért el.
A fordosok a hatodik és 14. helyen végeztek a nyitó prológon, valamint a hatodik és 16. helyen az első szakaszon. A második speciálon elért nyolcadik és kilencedik helyezéssel a Rangerrel versenyzők duók a negyedik és a 12. helyre léptek előre, ám a záró szakaszon visszaestek, így Roma a csapat első versenyét a hatodik helyen fejezte be, míg Woolridge előre lépett és a 11. helyen ért célba.
Az Olaszországban első helyen végző Yazeed Al-Rajhi – Timo Gottschalk páros az első szakaszon kétszer is defektet kapott, majd egy előzés miatt három perces időbüntetéssel sújtották őket. Ettől kezdve a szaúdiak már csak a kármentésért versenyeztek, és a második és harmadik szakaszon elért harmadik leggyorsabb idővel végül a nyolcadik helyig jutottak az összesítésben.
A litván Rokas Baciuška több szezonnyi side-by-side versenyzés után debütált a T1+ kategóriában, és a kilencedik helyen végzett.
Az Audi Sport csapat a Dakar óta először tért vissza a tereprallye-versenyzéshez. A három RS Q E-Tron gépet a T1.U kategóriában nevezték, így nem értékelték őket a világkupában. Remekül kezdtek, Mattias Ekström az összes FIA Világkupában regisztrált versenyzőt megelőzte a prológon, ahol Stéphane Peterhansel a negyedik, Carlos Sainz pedig a kilencedik lett.
A péntek délutáni nyitó szelektíven újra Ekström volt a leggyorsabb, de a szombati két szakasz közül az elsőn mind ő, mind Peterhansel műszaki problémákkal küzdött, miközben Sainz a második időt autózta Al-Attiyah mögött. A négyszeres Dakar győztes végül 6 óra 27 perc 54,9 másodperces idővel ért célba, amivel az összettben a harmadik helyen végzett volna.
A másik két Audi nem ért célba, Ekströméknek egy vízen átkeléskor megsérült a kormányszervó olajtartálya, Peterhanselék pedig egy szenzorhiba miatt az elektromos hajtásuk hibásodott meg. Úgy tűnik a csapat továbbra sem tudta orvosolni a Dakaron tapasztalt megbízhatósági problémákat.
A T3 kategóriában Guillaume de Mévius és François Cazalet nyert, a T4-esek közt Cristiano de Sousa Batista volt a leggyorsabb.
A 2023 Baja Spain Aragón végeredménye
1. Nasser Saleh Al-Attiyah (QAT)/Mathieu Baumel (AND) – Toyota GR DKR Hilux – 6:18:37.2 mp
2. Lucas Moraes (BRA)/Kaique Bentivoglio (BRA) – Toyota Hilux Overdrive – 6:20:20.4 mp
3. Vaidotas Zala (LTU)/Paulo Fiuza (PRT) – Mini JCW Rally Plus – 6:28:28.7 mp
4. João Ferreira (PRT)/Filipe Palmeiro (PRT) – Mini JCW Rally Plus – 6:29:45.6 mp
5. Tiago Reis (PRT)/Valter Cardoso (PRT) – Toyota Hilux – 6:29:55.0 mp
6. Joan ‘Nani’ Roma (ESP)/Alex Haro (ESP) – M-Sport Ford Ranger – 6:30:34.0 mp
7. Krzysztof Holowczyc (POL)/Lukasz Kurzeja (POL) – Mini JCW Rally Plus – 6:32:06.1 mp
8. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU) – Toyota Hilux Overdrive – 6:32:17.0 mp