A Repsol Toyota Rally Team különleges módon kezdte meg a 2024-es Dakar Rallyt: Isidre Esteve és Txema Villalobos a Toyota Hilux T1+ versenyautóval járta be Barcelona utcáit és legemblematikusabb pontjait.
A spanyol csapat így akarta megteremteni a hangulatot másfél héttel azelőtt, hogy a Dakar európai résztvevői – idei újdonságként – a katalán fővárosból indulnak járműveikkel Szaúd-Arábiába, ahol január 5-én kezdődik a verseny.
Estevének ez lesz a 19. rajtja a versenyen, a kilencedik autóval, és ugyanolyan ambícióval és lelkesedéssel, mint mindig. Esteve meg van győződve arról, hogy ezzel a csapattal és autóval minden esélye megvan rá, hogy a legjobb 20 közé kerüljön. Ha ez sikerülne neki, akkor felülmúlná a Dakaron elért eddigi legjobb autóval elért eredményét, a 2018-ban és 2019-ben elért 21. helyezést, és a 2023-ban elért 34. helyezést (24. a T1 kategória autói között).
„A Dakaron a legjobb 20 közé kerülni a csapat egyik célja. Igaz, hogy sok pilóta és sok autó van nagyon hasonló teljesítményszinttel, és hogy az első tízben profi gyári csapatok vannak. Mindenki jól akar teljesíteni, és mindenki fejlődik, de mi is. Nagyszerű eredmény lenne, és készen állunk arra, hogy elérjük” – mondta Esteve.
A felkészülésük jól sikerült, júliusban, a Baja Aragonon kezdtek, majd októberben a Marokkó Rallyn is pozitív tapasztalatokat gyűjtöttek.
„Egyrészt javítottunk a pozíciómon az autóban, ami lehetővé teszi, hogy kényelmesebben vezessek. Másrészt megtaláltuk a nekem jobban tetsző futómű-beállítást, amely érzékenyebbé teszi az autót, és nagyobb önbizalmat ad, még akkor is, ha ez inkább a pályára, mint a nyílt sivatagra való, mivel merevebb. Ilyen értelemben most már sokkal tisztább elképzeléseink vannak” – magyarázza a pilóta, aki tolószékben ül, emiatt alaposan át kellett alakítani a Hilux kezelőszerveit..
Esteve csak a kezeivel vezet, a fék és a gáz is a kormánykerékre került, így kell irányítania az autót, emellett a sebességváltót és a kéziféket is kezelnie kell. Ez komoly fizikai erőfeszítéssel jár, amelyet szakaszról szakaszra próbára teszi, ami újabb példája kitartásának és hatalmas önfejlesztő képességének.
„Az egyik legkényesebb pont számomra a fékrendszer érzékenysége. Folyamatosan dolgozunk a szerelőkkel, hogy javítsuk ezt a területet. Most végre megtaláltuk azt a kompromisszumot, amely lehetővé teszi számomra, hogy a féket az autó irányítására, pozicionálására is használjam” – magyarázta a Repsol Toyota Rally Team versenyzője.