back to top
2024. november 21. 23:34

KezdőlapTEREPRALLYA Kalahári sivatagban is készült a Toyota a Dakarra

A Kalahári sivatagban is készült a Toyota a Dakarra

-

Fejlesztésekkel és rengeteg teszttel készült a Toyota a 2024-es Dakarra. A módosított Hilux 30000 kilométer tapasztalatgyűjtés után próbálja ismét megnyerni a Dakart. 

A Dakaron öt párossal indul a Toyota, közülük ketten, Lucas Moraes és Armand Monleon, illetve Seth Quintero és Dennis Zenz a világbajnokságba is neveztek. Mellettük Giniel de Villiers, Saood Variawa és Guy Botterill lesz a másik három autó pilótája, ők öten próbálják pótolni a Prodrivehoz -majd 2025-ben a Daciához-, igazolt Nasser Al-Attiyah-t.

Az új autó új nevet is kapott, most Toyota GR DKR Hilux EVO T1U a hivatalos megnevezés. A versenyautó 100 mm-rel szélesebb elődjénél, és számos finomítást tartalmaz. A felfüggesztésre külön figyelmet fordítottak, a légkondicionáló egységet pedig a nagyobb hatékonyság érdekében áthelyezték. Ezenkívül új hűtőrendszert fejlesztettek ki, amely nagyobb redundanciát tesz lehetővé.

A motor továbbra is a Land Cruiser 300 erőforrásán alapul, a dupla turbós egység 5300-as fordulaton 274 kilowatt teljesítményű, a maximális nyomatéka pedig 620 Nm.

foto: TGR

A Toyota a minőségre, a tartósságra és a megbízhatóságra helyezte a hangsúlyt az új autó fejlesztésénél. Ennek megfelelően a Hilux egész évben folyamatos fejlesztés alatt állt, és a TGR legénysége közel 30 000 km-t tett meg a vb és a SARRC 2023-as szezonjában.

Ezen kívül további teszteket végeztek a dél-afrikai Kalahári-sivatagban, és jelentős mennyiségű tesztkilométert tettek meg a Namíb-sivatagban a Dakar Rallyra való végső felkészülés részeként.

A csapat a fenntarthatóbb jövőre vonatkozó terveit is integrálta, szem előtt tartva a Dakar Future projektet. A TGR Dakar Team a Repsol-lal kötött partnerséget, hogy a szükséges célokat jóval a 2026-os határidő előtt elérje.

A Repsol 70%-ban megújuló üzemanyagokat szállít a TGR-nek, olyan fejlett bioüzemanyagokat használva, amelyek a hagyományos benzinhez képest legalább 70%-kal csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást. Ezeket a megújuló üzemanyagokat a Repsol madridi technológiai laboratóriumában tervezték és állították elő megújuló hulladékanyagokból, például használt étolajból. A keveréket kizárólag a TGR számára állították össze, az FIA előírásainak megfelelően.

A Dakar 2024 január 5-én kezdődik, egy rövid prológgal az északi Alula város közelében. A prológot hat speciálszakasz követi, köztük a „48 órás Chrono”, amely lényegében egy meghosszabbított maratoni szakasz. Ezt követi a hagyományos pihenőnap, amelyre ismét a szaúdi fővárosban, Rijádban kerül sor (január 13-án). További hat speciál vezet vissza az ország északi része felé, mielőtt a Dakar január 19-én a tengerparti Yanbu városában ér véget.

foto: TGR

Nasser Al-Attiyah is a Daciához igazolt 2025-re

Friss