2024. április 27. 15:23

KezdőlapTEREPRALLY„Ki akarna elrabolni Moszkvics-tulajdonosokat” – a Budapest–Bamako-rali egy résztvevő szemével

„Ki akarna elrabolni Moszkvics-tulajdonosokat” – a Budapest–Bamako-rali egy résztvevő szemével

-

Pénteken kezdődik a Budapest–Bamako-rali, magyar szervezésű tereprali-viadal. Ennek kapcsán váltottunk néhány szót az egyik versenyzővel, aki harmadmagával először indul el a megmérettetésen.

Pénteken délben, a budaörsi repülőtéren indul a 2024-es Budapest–Bamako-rali, amely a Dakar hagyományait követve nagyrészt Nyugat-Afrika országaiban zajlik, ám amatőr versenyzők részvételével, a járművek paramétereit tekintve pedig alig van megkötés. A futamra több mint ezren neveztek, és összesen több száz jármű, többségében autó fog elindulni a kifejezetten nehéz megmérettetésen.

A viadal részleteiről szóló sajtótájékoztató előtt és után volt lehetőségünk megtekinteni az autókat, és beszélgetni a versenyzőkkel. Egy trió egyik tagját szólítottuk meg. A ruhájukból egyértelműen kiderült, hogy észtekről van szó, majd az is, hogy először vesznek részt a versenyen. Felmerül a kérdés, hogy hogyan találtak rá erre a viadalra.

A „Dakar paródiájaként” indult, mára annál is nagyobb eseménnyé vált a Budapestről rajtoló verseny

A barátom körülbelül három éve tervezte ezt az utat a koronavírus előtt, most pedig itt vagyunk a rajtnál – nyilatkozta a lenti Facebook-bejegyzés utolsó képének jobb oldalán látható Andro Lehtla a RallyCafe.hu-nak. – Nem tudom, hogyan talált rá erre a helyre, de így vagyunk most itt.” Valóban itt vannak, de már nem sokáig, hiszen hamarosan megtapasztalhatják az afrikai sivatagot és szavannát. A következő mondatból pedig az is kiderült, hogy nem az eredmény a legfontosabb a számukra.

Hogy jól szórakozzunk, és lássunk más országokat, más embereket, és mindenkivel találkozzunk – felelte arra a kérdésre, hogy mi az elsődleges céljuk a versenyen, de aztán hozzátette, természetesen annak is örülnének, ha eljutnának a befutó helyszínére, Sierra Leone fővárosába, Freetownba. – Emellett célba érni.”

Az autókat vizsgálva két dolog rögtön szembeötlő: egyrészt valóban nem feltétlenül a legújabb darabokkal állnak rajthoz, másrészt pedig igencsak változatos a felhozatal. Csak néhány példát említve, a kiállított gépek között volt Toyota Land Cruiser, Lada Niva, Wartburg 353-as és Volvo Polar. Meg persze az a Moszkvics, amelynek hátulján ott virított a pályarajz: az észt trió ezzel a kocsival vág neki a viadalnak, és arra számítanak, hogy lesznek gondok.

Egy Moszkviccsal próbálkozunk, úgyhogy szerintem a motor – felelte Lehtla arra a kérdésre, hogy mit tart a legnagyobb kihívásnak. – Úgy vélem, sok kihívás lesz az autóval. Ugyanakkor reméljük, hogy célba tudunk érni ezzel a Moszkviccsal. Azonban vannak más autóink is, úgyhogy van két tartalék, ha nem tudunk végigmenni.”

A verseny honlapján arra is felhívják a figyelmet, hogy a résztvevőkre számos veszély leselkedik. Ezek között vannak olyanok, amelyek teljesen magátló értetődőek, mint például a technikai hiba vagy az eltévedés. Azonban a gyilkosságot és az emberrablást is megemlítik, ezért feltettük a kérdést, hogy mennyire tartanak az ilyesmitől. A válasz, pontosabban a visszakérdezés egészen parádésra sikeredett. Ki akarná elrabolni egy Moszkvics tulajdonosait?” – hangzott el a mondat, majd mindenki nevetésben tört ki.

Friss