back to top
2024. szeptember 27. 02:06

KezdőlapTEREPRALLYAz X-Raid nem állt le a Mini fejlesztésével, 20 év után nagyot...

Az X-Raid nem állt le a Mini fejlesztésével, 20 év után nagyot változtattak a Dakarra

-

Az X-Raid csapat új fejezetet nyit több mint húszéves történetében: a MINI JCW Rally 3.0i az első benzinmotoros autó, amelyet az X-Raid fejlesztett és épített. Az új autó a Marokkó Rallyn debütál.

A dízelmotor az X-Raid DNS-ének része az első pillantoktól fogva. A csapat számos bajnoki címet és összesen hat győzelmet szerzett vele a Dakaron. Most elérkezett az ideje a váltásnak, és a jövőt szem előtt tartva, új erőforrsára vált a Mini, ezzel továbra is harcolni akar a Dakar és a tereprally-versenyek élmezőnyében.

foto: X-Raid

A tervezést és a próbapadon végzett első teszteket követően az új benzinmotorral felszerelt MINI JCW Rally 3.0i idén június elején fejezte be a fejlesztés első fázisát. Ezután egy igazi tesztmaraton következett, az elmúlt hónapokban az új autó több ezer tesztkilométert tett meg. Az európai tesztprogram során Németországban, Franciaországban, Lengyelországban és Spanyolországban gyűjtötték a tapasztalatokat, majd Marokkóban a  hőséggel, homokkal és dűnékkel is meg kellett birkózniuk. De ez még nem minden: egy különleges teszt során egy Trier melletti katonai gyakorlóterületen, a vízi átkelésen is bizonyítania kellett a technikának.

„Évek óta sikeresen indítjuk az X-raid MINI JCW Rallyt dízelmotorral, amely az elmúlt két évben a környezetbarát HVO üzemanyag hajtott. A csapat 2002-es megalakulása óta nagyon sikeresek vagyunk a BMW dízelmotorokkal, hatszor nyertük meg a Dakar-rallyt és számos bajnokságot ezzel a koncepcióval. A nagyteljesítményű turbós benzinmotorral, amelyen az elmúlt kilenc hónapot fejlesztőcsapatunk az Alpina-val közösen dolgozott, nagy lépést teszünk, és teljesen új utakat járunk be. Ügyfeleink azonnali hatállyal választhatnak a két motorváltozat közül. A bevált és rendkívül megbízható dízelmotorunkat továbbra is a benzinmotor mellett kínáljuk. A Rallye du Maroc lesz a MINI JCW Rally 3.0i első versenykörülmények közötti tesztje. Ezt követően tudni fogjuk, hogy hol állunk” – mondta Sven Quandt csapatvezető.

Arról, hogy kikkel indul a Marokkó Rallyn vagy a jövő évi Dakaron még nem nyilatkozott a csapat.

A MINI JCW Rally 3.0i technikai adatai:

6-hengeres soros motor

Üzemanyag: benzin

Legnagyobb teljesítmény: 263 kW

Maximális nyomaték: kb. 570 Nm

Hengerűrtartalom:  2.993 ccm

Maximális sebesség: 170 km/h (az FIA szabályok szerint limitálva)

foto: X-Raid

 

Friss