Sebastien Loeb nyerte a Marokkó Rally harmadik speciálszakaszát, az összetettben továbbra is Nasser Al-Attiyah vezet, aki karnyújtásnyira van a világbajnoki címtől.
Már a második szakaszgyőzelemnek örülhetett a Dacia Marokkóban a 325 kilométeres speciálszakasz végén. Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, 19 másoperccel előzte meg a Minivel versenyző Guillaume de Meviust, a harmadik pedig Carlos Sainz lett a Forddal.
A Dacia ezzel mindhárom napon dobogón ért célba és Al-Attiyah első napi sikere után Loeb is megszerezte az első daciás győzelmét. Sainz másodszor lett harmadik a Forddal, de a második napon egy technikai hiba miatt nem tudott elindulni. A két „újonc” versenyében ezzel a román-francia gárda vezet, de nem szabad elfeledni, hogy a Sandriderben jócskán van a Prodrive által összegyűjtött tapasztalatból, míg a Ford valóban új projektet futtat és az M-Sport számára is új a sivatagi versenyzés.
Nasser Al-Attyiah viszont ismét tett egy lépést a vb-cím felé, a katari négy percen belül ért célba Loeb mögött és negyedik lett, ezért két pontot kapott, így már 167 pontja van, miközben Yazeed Al Rajhi csak tizedik lett, amiért nem jár pont, és a bajnokságban 135 ponttal áll a második helyen. A Marokkó Rallyn még 40 pont gyűjthető (30 a győzelemért, 5-5 a szakasz-sikerekért), így Al-Attiyah akár már csütörtökön bajnok lehet.
A motorosoknál Tosha Schareina nyerte a napot, ezzel tovább növelte előnyét az összetettben. Daniel Sanders és Adrien van Beveren állhat még dobogóra a szerdai nap végén, a bajnokságban vezető Ross Branch csak nyolcadik lett, ráadásul 18 perces hátránnyal.
A két magyar induló is versenyben van, Hodola Richárd kedden 81. lett, szerdán a 232. kilométernél a 77. volt. Lónyai Pál a szerdai pálya felénél a 62. helyen autózott, kedden szintén 62.-ként ért célba.
A Century Racing versenyzőpárosát, Mathieu Serradorit és Loïc Minaudiert a szerdai rajt előtt kizárták a versenyből. A páros autójának két felnijét lemérték, és a 12 kilogrammos minimumsúly helyett 11.006 és 10.946 kilogrammot mutatott a mérleg. A csapat emellett egy műanyag elmet is használt, ami csökkenti a veszélyét, hogy a gumi leváljon a felniről, ám ez a „Beadlock” nevű eszközt az összkerékhajtású autókon tiltja szabály. A csapat arra hivatkozott, hogy egy nem FIA versenyen használták ezeket a felniket, és nem voltak tisztában vele, hogy nem szabályosak. Ugyanakkor az is felmerült, hogy az Overdrive és az X-Raid Argentínában csak pénzbüntetést kapott a könnyebb felnik miatt. A Century Racing idő- vagy pénzbüntetést tartott volna megfelelőbbnek, ugyanakkor a Desafio Ruta 40-en az említett két csapat felnijei mindössze néhány grammal voltak könnyebbek, és nem egy kilogrammal, valamint a Beadlock-ot sem használták.
Csütörtökön a Marokkó Rally egy 315 kilométeres hurokszakasszal folytatódik Mengoub körül.