2024-ben Martin Macik a saját csapata által épített versenykamionnal nyerte a Dakart. A címvédő januárban is ott lesz a rajtnál, az MM Technology legújabb kamionjának egyik fődarabja a 47. Dakaron is magyar gyártmány lesz.
2002-ben az idősebb Martin Macík a Dakarra keresett versenykamiont, de a Tatra gyárban nem kapott támogatást. Júliusban Ladislav Fajtlal együtt beszereztek egy ősöreg LIAZ-t, ami még 1991-ben indult a sivatagi versenyen, és a rövid felkészülést követően 2003-ban elindultak a Dakaron. Innen eredeztethető az MM Technology cég gyökere, amit 2020-ban alapítottak és profi szinten kezdték gyártani versenykamionokat. A tapasztalat már megvolt, mert 2011-tól ügyfelek számára is építettek LIAZ-okat, majd 2019-ben IVECO alapokra váltottak.
2024-ben jutottak el a csúcsra, a 2023-as második hely után az ifjabbik Martin Macik tizedik próbálkozásra – előtt kétszer navigátorként indult a versenyen-, megnyerte a Dakar kamionos kategóriáját.
Az aktuális modell a MMT Evo 4 névre hallgat, és a versenykamionoknál megszokott brutális műszaki adatok jellemzik. A 12996 köbcentiméteres hathengeres FPT Cursor 13 motor több mint 1050 lóerőre és 5000 Nm nyomatékra képes. A versenykamion önsúlya az FIA előírásoknak megfelelően 8760 kilogramm, az alvázat és a bukócsöveket a csapat saját maga fejlesztette.
Az egyik legfontosabb fődarab az első- és hátsó híd, amelyből közel két évtizede Rába gyártmányokat használ a csapat. Elégedettek a magyar futóművekkel, amelyek mindig megbírkóznak a sivatagi megpróbáltatásokkal. Központi guminyomás szabályozó rendszert szerelnek fel a hidakra, valamint megerősítik a kritikus részeken, hogy bírják a motor hatalmas teljesítményét és a hőmérsékletváltozásokat. Az így átalkított Rába tengelyek a katonai szabványoknak is megfelelnek, mondja a csapat.
Martin Macik a 600-as rajtszámmal indul a 47. Dakaron, Frantisek Tomasek és David Svanda ül majd mellette a fülkében. Szintén az MM Tecnology által épített kamionra váltott Macik egyik legnagyobb riválisa, a 2024-es Dakaron harmadikként célba érő Mitchel van den Brink, és a szintén holland Kees Koolen is a cseh kamionnal áll rajthoz, csakúgy mint az olasz Claudio Bellina. Van den Brinkkel kapcsolatban érdekesség, hogy az édesapa, Martin van den Brink továbbra is az Eurol Iveco kamionjával versenyez.
A főpróba remekül sikerült, Macik megnyerte a Marokkó Rallyt a T5 kategóriában, így bizakodva utazik a Dakarra, ahol már túl vannak az európai gépátvételen.