back to top
2025. január 14. 14:25

KezdőlapTEREPRALLYVisszavágott a Toyota a Dakar nyolcadik szakaszán

Visszavágott a Toyota a Dakar nyolcadik szakaszán

-

Henk Lategan nyerte a Dakar nyolcadik szakaszát ezzel növelte előnyét az összetettben. A motorosoknál a hondás Tosha Schareina volt a leggyorsabb.

A szaúdi főváros vették célba a Dakar versenyzői, és az oda vezető út ezúttal is az autósoknak volt hosszabb, 488 kilométeres speciál várt rájuk. A kérdés az volt, hogy érdemes a gázt nyomni, vagy jobb feláldozni némi időt, hogy az Üres Negyedbe érve ne kelljen a mezőny elején autózni.

Az biztos, hogy a Toyota 19 éves versenyzője, Saood Variawa nem taktikai megfontolásból cövekelt le már a 9. kilométernél, és negyedóra után tudta csak folytatni.

Az idei Dakaron eddig remeklő Guy Botterill 59 kilométernél az élre állt, majd De Meviusszal kezdett csatázni. A nagy rohanás vége az lett, hogy De Meviusnak a 113 kilométernél meg kellett állnia, a Mini hátsó futóművét javították. Egy órájukba telt mire ismét mozgásképes lett a benzines Mini.

foto: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Henk Lategan állt az élre a 155. kilométernél, előnye egészen tekintélyesre nőtt az őt összetettben üldözőkhöz képest. Al Rajhi két és fél, Al-Attyiah öt és fél, Ekström pedig nyolc és fél perc lemaradással követte, de még sok volt hátra. Változott is a sorrend, méghozzá elég érdekesen. Lategan nem vacakolt, végigporzott a pályán és nyert, mögötte Botterill lett a második még úgy is 1’47”-es különbséggel, hogy Lategan 2 perc büntetést is begyűjtött. A harmadik-negyedik helyre Serradori és Baragwanath ért be a két Century Buggyval, majd Roma, Al Rajhi, Prokop és Ferreira következett.

A nagyok megint hátra maradtak, Al-Attyiah csak 11. lett 12’17” hátránnyal amiből egy perc egy büntetésből jött össze. Ekström pedig csak 16. helyen ért a táborba. Ez azt jelenti, hogy összetettben Al Rajhi 5’41”-re, Ekström 28’55”-re, Al-Attyiah 34’14”-re került Lategantól.

foto: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

A motorosoknál továbbra is három Honda üldözi a napot elsőként kezdő Daniel Sanderst, ami miatt 6’58” bónusz időre számíthatott a szakasz végén, mivel ő rajzolta a nyomot a többieknek. 2’48”-et már az első 50 kilométeren el is veszített, hiába nem könnyű a navigáció az idei Dakaron. Nem sokáig kellett küzdeni, Canet és Schareina hamarosan beérte, ettől kezdve hárman keresték a helyes utat.

Mögöttük Quintanilla került bajba, a 133. kilométernél bukott és a 2020-as és 22-es második helyezettnek ezzel véget is ért az idei Dakar. Van Beveren és Benavides segített a chilei versenyzőnek, nekik a szakasz végén jóváírták a mentéssel eltöltött időt.

A végére hármas Honda siker született, Schaerina, Brabec és Howes három percen belül fejezte be a pályát. Az összetettben továbbra is vezető Sanders negyedik lett, Docherty és Canet követte őt. Ugyanakkor Van Beveren és Benavides félórás htárnnyal ért célba, kérdés, hogy a GPS adatok elemzése után mennyi időt kapnak vissza, ez akár a győztes kilétét is megváltoztathatja.

Gyenes Emánuel cikkünk írásakor a 19. helyen volt de még nem ért célba. A legfontosabb, hogy a francia Melot előtt áll, ha így jutnak a célig, Gyenes tovább növeli előnyét a segítség nélkül motorozók kategóriájában.

A kamionos mezőnyben 347 kilométernél Macik vezetett Zala és Loprais előtt, így Macik ismét lépet egyet előre a végső siker felé.

foto: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

Friss