Vasárnap kezdetét veszi a Marokkó Rally, amelyen a Dacia pilótája, Nasser Al-Attiyah, valamint a Toyota két versenyzője, Henk Lategan és Lucas Moraes között dőlhet el az idei tereprally-világbajnoki (W2RC) cím sorsa.
A W2RC-sorozatot 2022-ben hozták létre, és azóta minden évben Nasser Al-Attiyah lett a világbajnok.
Első évében még a Toyota versenyzőjeként előzte meg a kilencszeres rally-világbajnok Sébastien Loeböt és a szaúdi Yazeed Al-Rajhit, 2023-ban pedig Al-Rajhi és az argentin Juan Cruz Yacopini előtt diadalmaskodott. Tavaly ismét Al-Rajhit és a brazil Lucas Moraest előzte meg a bajnoki címért.
Idén Al-Attiyah a Dacia csapatához szerződött, és a szezonzáró Marokkó Rally előtt 9 pontos előnnyel vezet a dél-afrikai Henk Lategan előtt, míg Lucas Moraes hátránya 10 pont.
Al-Attiyah bizakodva várja a marokkói finálét.
„Tavaly is nagyon szoros volt a küzdelem, mégis sikerült megnyernünk a bajnokságot – mondta a katari versenyző. – Most is keményen fogunk dolgozni, a csapatban remek az összhang és a csapatszellem. Sok tapasztalatom van erről a rallyról, sokszor indultam már itt. Mindent megteszek, hogy ismét megszerezzem a címet.”

A W2RC-szezon legutóbbi, portugál futamát Lucas Moraes nyerte, ezzel megszerezve első vb-futamgyőzelmét. A verseny után azonban felmerült, hogy megszegte a Toyota csapatutasítását, amely szerint Henk Lategannak kellett volna győznie.
A Toyota W2RC-csapatát vezető Bart Eelen a DirtFish-nek elmondta, hogy szerinte félreértés történt.
Több, mint 220 versenyző, köztük magyar indulók is a Marokkó Rallyn
„Nem volt csapatutasítás – mondta Eelen. – Őszintén szólva nem hiszem, hogy ebben a sportágban valóban lehet csapatutasításokat adni. A versenyzők több száz kilométert mennek, és a motorsport más szakágaival ellentétben itt ténylegesen együtt kell működniük.
Természetesen van csapatstratégia, mert gyakran előfordul, hogy az egyik autó bajba kerül, defektet kap, és szüksége van a csapattárs segítségére.”
„Itt sokkal inkább csapatsportról van szó, mint más szakágakban, és ezt fontos megjegyezni. Portugáliában megbeszéltük a pilótákkal, hogy szeretnénk, ha Henk felzárkózna Nasserhez a bajnokságban. Ugyanakkor megértem Lucast is – számára ez volt az első W2RC-győzelem, és versenyzőként érthető, hogy nem akarta kiengedni a kezéből.”
„Nem gondolom, hogy ez bármiféle feszültséget okozott volna. Henk volt az első vagy második, aki gratulált Lucasnak. A kapcsolat jó, és szerintem Marokkóban is az marad.
A pozitív oldala az, hogy két autóval is támadhatjuk Nassert, és bármi megtörténhet. Itt könnyű defektet kapni és perceket veszíteni.”

Al-Attiyah eddig minden W2RC-szezonban bajnok tudott lenni, de Eelen szerint a katari sem legyőzhetetlen.
„A Nasserrel szerzett tapasztalatainkból tudjuk, hogy nem könnyű legyőzni, de nem verhetetlen. Az egyik legnagyobb erőssége, hogy rendkívül jól olvassa a terepet, ami kulcsfontosságú ebben a sportágban. És persze gyors is.”
„Hogyan lehet legyőzni őt? Henk és Lucas már bebizonyították, hogy képesek vele felvenni a versenyt. Fontos szerepet játszik az autó is – a Dacia gyors és fürge, különösen a dűnéken, de Portugáliában láttuk, hogy küzdöttek a megbízhatósággal. Hogy ez Marokkóban is így lesz-e, azt majd meglátjuk. Nekünk is lehetnek gondjaink, de remélhetőleg most minden rendben lesz.”
A Marokkó Rally vasárnap kezdődik és október 17-ig tart. A mezőnyre 1450 versenykilométer vár, és minden eddiginél szorosabb csata dönthet a 2024-es tereprally-világbajnoki címről.