Sébastien Loeb győzelmével ért véget a Marokkó Rally, a világbajnoki címet Lucas Moraes szerezte meg Nasser Al-Attiyah hibája után.
Azok után, hogy Lucas Moraes állása veszélye került a Toyotánál, mert tereprali-világbajnokság portugáliai versenyén nem adta át az első helyet a világbajnoki csatában akkor jobban álló csapattársának, Henk Lategannek, ennél biztosabb nem is lehetne a helye jövőre a csapatban.
Lucas Moraes ugyanis Marokkóban megnyerte a világbajnoki címet.
A szezonzáró Marokkó Rally előtt három versenyzőnek volt esélye a világbajnokság megnyerésére, a címvédő Nasser Al-Attiyah kilenc ponttal vezetett Lategan és tíz ponttal Moraes előtt. A csatából Lategan lényegében már a második szakaszon kiszállt, műszaki probléma miatt visszaesett a 30. helyre, ahonnan esélye sem volt felzárkózni az élmezőnyhöz.

Az utolsó nap végén egy 31 kilométeres szelektív szakasz várt a mezőnyre, ami a WRC-ből ismert Power Stage-nek felelt meg, az első három helyezett 3-2-1 pontot kaphatott érte. A Power Selective Section előtt úgy állt a virtuális tabella, hogy Al-Attiyah 169 pontnál tartott, Moraes pedig 164 pontnál járt, elképesztően izgalmasan alakult a hajrá.
Végül Nani Roma volt a leggyorsabb ezen a 31 km-es szakaszon, a napot a szuperralizó Seth Quintero vitte el, a Marokkó Rallyt pedig Sébastien Loeb nyerte meg, mögötte Moraes és Al-Attiyah fért fel a dobogóra. Ez Al-Attiyah címvédését jelentette volna, csakhogy a katari versenyző elnézte a stopot a Power Selective Section végén, így jókora büntetést kapott (1:00:00), amivel a harmadikról a 13. helyre esett vissza, Moraes pedig világbajnoki címet ünnepelhetett. A dobogó harmadik fokára Nani Roma lépett fel, aki négy másodperccel előzte meg Joao Ferreirát. A világbajnokságban Moraes, Al-Attiyah, Lategan volt a dobogósok sorrendje.

Essen szó a versenyt megnyerő Sébastien Loebről is, aki három év után, a 2022-es Andalúz Rallyt követően nyert ismét futamot a tereprali-világbajnokságban, az volt eddig az egyetlen sikere a sorozatban. Ő lett a hatodik francia versenyző, aki megnyerte a Marokkó Rallyt, korábban Jean-Louis Schlesser (2000, 2001, 2002, 2008), Stéphane Peterhansel (2004, 2009, 2010), Bruno Saby (2005), Éric Vigouroux (2012) és Guerlain Chicherit (2022) győzött itt. Loeb navigátora, Édouard Boulanger duplán ünnepelhetett, ugyanis a navigátorok között megvédte a világbajnoki címét.
A Challenger-kategóriában Pau Navarro, az SSV-kategóriában pedig a rengeteg büntetés kiosztása után Francisco „Chaleco” Lopez győzött Marokkóban. A kamionok mezőnyében Martin Macik, az Experimental-kategóriában Akira Miura diadalmaskodott.
Lónyai Pál és Alexey Kuzmich beért a célba, a páros a Challenger-kategória 14. helyén zárta a Marokkó Rally utolsó szakaszát, abszolútban öt helyet javítva az 53. lett, a kategóriában pedig két helyet előrelépve a 10. helyen zárta a versenyt.
A Marokkó Rally nem hivatalos végeredménye (autósok)
1. Sébastien Loeb, Édouard Boulanger (franciák), Dacia Sandrider, 15:05:40
2. Lucas Moraes, Armand Moleon (brazil, spanyol), Toyota GR DKR Hilux EVO, +7:43
3. Nani Roma, Álex Haro (spanyolok), Ford Raptor T1+, +12:15
4. Joao Ferreira, Filipe Palmeiro (portugálok), Toyota Hilux IMT Evo, +12:19
5. Mattias Ekström, Emil Bergkvist (svédek), Ford Raptor T1+, +13:29
6. Saood Variawa, Francois Cazalet (dél-afrikai, francia), Toyota Hilux IMT Evo, +32:43
7. Mitchell Guthrie, Kellon Walch (amerikaiak), Ford Raptor T1+, +33:20
8. Erik Goczal, Szymon Gospodraczyk (lengyelek), Toyota Hilux IMT Evo, +33.33
9. Cristina Gutiérrez, Pablo Moreno (spanyolok), Dacia Sandrider, +50:46
10. Marek Goczal, Maciej Marton (lengyele), Toyota Hilux IMT Evo, +57:29
…13. Nasser Al-Attiyah, Fabian Lurquin (katari, francia), Dacia Sandrider, +1:02:56 (1:00:00)
…14. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikaiak), Toyota GR DKR Hilux EVO, +1:07:21 (4:00)
…54. Lónyai Pál, Alexey Kuzmich (magyar, semleges), GRally Team G-Ecko, +9:20:26 (+4:00:00)
Az útvonal
Október 12. Prológ (Fez, 19 km). Al-Attiyah, 11:56.8
Október 13. SS1 (Fez–Erfud, 298 km). Loeb, 2:49:43 / 1. LOEB, 2. Ekström, 3. Moraes
Október 14. SS2 (Erfud, 307 km). Al-Attiyah, 3:19:17. / 1. ROMA, 2. Moraes, 3. Ferreira
Október 15. SS3 (Erfud, 323 km). Lategan 3:29.48 / 1. LOEB, 2. Moraes, 3. Ekström
Október 16. SS4 (Erfud, 284 km). Roma, 2:40:15 / 1. LOEB, 2. Moraes, 3. Roma
Október 17. SS5 (Erfud, 216 km). Quintero 2:37:17 / 1. LOEB, 2. Moraes, 3. Roma

A motorosok versenyében az volt a kérdés, hogy a vezetést csütörtökön átvevő Tosha Schareina marad az élen, vagy a második helyre visszacsúszó, Marokkóban már világbajnokként versenyző Daniel Sanders visszavág neki a verseny utolsó napján. Nos, Schareina esélyt sem adott Sandersnek, végig az élen haladt, és végül nemcsak megtartotta az előnyét, hanem még növelte is. Ezúttal 42 másodpercet adott Sandersnek, összességében pedig 3 perc 12 másodperccel előzte meg.
Schareina lett a harmadik spanyol motoros, aki győzni tudott Marokkóban, korábban Isidere Esteve (2004, 2005) és Marc Coma (2006, 2009 és 2014) volt a leggyorsabb az észak-afrikai országban. Schareina szezonbeli első győzelmét ünnepelhette, ezzel megtörte Sanders nagy sorozatát, aki az első négy idei versenyt egyaránt megnyerte, ezúttal azonban be kellett érnie a második hellyel. Az utolsó szakaszon és a versenyben is Ricky Brabec lett a harmadik.
A Rally2-es kategóriában az újonc spanyol versenyző, Edgar Canet, a Rally3-ban pedig a francia Thomas Zoldos lett futamgyőztes és egyben világbajnok. A napot beárnyékolta Jorge Brandao hatalmas bukása a dűnék között, a portugál versenyzőt hiába szállította mentőhelikopter a kórházba, sajnos pénteken délután Erfudban életét veszítette.
Balesetben életét veszítette egy motorversenyző a Marokkó Rallyn
„Nagyon jó érzés, hogy megnyertem a versenyt, a csapat miatt is örülök ennek a sikernek. Az volt a feladatom, hogy végig teljes gázzal menjek, és végül sikerült megszereznem a szezonbeli első győzelmemet. Mostantól kezdve viszont már a Dakarra koncentrálok” – nyilatkozta a célban a Marokkó Rally győztese, Tosha Schareina.
A 2026-os tereprali-világbajnokság nyitóversenyét, a Dakar Rallyt január 3–17-én rendezik meg Szaúd-Arábiában, egy nagyjából 8000 kilométeres körpályán.
A Marokkó Rally nem hivatalos végeredménye (motorok)
1. Tosha Schareina (spanyol), Honda CFR 450 Rally, 15:51:34
2. Daniel Sanders (ausztrál), KTM 450 Rally, +3:12
3. Ricky Brabec (amerikai), Honda CFR 450 Rally, +9:37
4. Adrien van Beveren (francia), +Honda CFR 450 Rally, +30:16
5. Édgar Canet (spanyol), KTM 450 Rally, +44:33
6. Ignacio Cornejo (chilei), Hero 450 Rally, +44:36
7. Lorenzo Santolino (spanyol), Sherco 450 Rally, +52:45
8. Michael Docherty (dél-afrikai), KTM 450 Rally, +1:00:09
9. Konrad Dabrowski (lengyel), KTM 450 Rally, +1:01:20
10. Bradley Cox (dél-afrikai), Sherco 450 Rallye, +1:10:31
Az útvonal
Október 12. Prológ (Fez, 19 km). Brabec, 12:48.3
Október 13. SS1 (Fez–Erfud, 298 km). Sanders, 3:04:36 / 1. SANDERS, 2. Canet, 3. Branch
Október 14. SS2 (Erfud, 307 km). Schareina, 3:28:26. / 1. SANDERS, 2. Schareina, 3. Brabec
Október 15. SS3 (Erfud, 323 km). Schareina, 3:37:48 / 1. SANDERS, 2. Schareina, 3. Brabec
Október 16. SS4 (Erfud, 284 km). Schareina, 2:57:44 / 1. SCHAREINA, 2. Sanders, 3. Brabec
Október 17. SS5 (Erfud, 216 km). Schareina, 2:24.35 / 1. SCHAREINA, 2. Sanders, 3. Brabec