hétfő, szeptember 26, 2022
KezdőlapUTÁNPÓTLÁSRácz Geri lendületbe jött, de még többre vágyik a brit túraautózás Mekkájában

Rácz Geri lendületbe jött, de még többre vágyik a brit túraautózás Mekkájában

-

- Hirdetés -

Rácz Geri a brit Motorsport News hasábjain írt első angliai szezonjáról, amely során egyre jobb eredményeket ér el a MINI CHALLENGE JCW-ben, és úgy érzi, mostanra jött csak igazán lendületbe.

A jövő héten Silverstone-ban, a Forma-1 bölcsőjében folytatja szezonját a MINI CHALLENGE-ben Rácz Geri, aki egyre inkább belelendül a brit túraautó-bajnokság (BTCC) betétsorozataként szereplő szériában, hiszen a legutóbbi versenyhétvégén az egyik futamon a mezőny legfiatalabb tagjaként bezsebelte a legjobb újoncnak járó trófeát, egy fordulóval korábban pedig idei eddigi legjobb eredményét érte el egy 5. helyezés formájában.

- Hirdetés -

A magyar versenyző pedig nemcsak itthon, hanem Angliában is egyre népszerűbb a motorsportos közegben, így a szezon utolsó két versenyhétvégéje előtt a Motorsport News hasábjain jelent meg egy saját jegyzete, amelyben összegzi az idei évet, és előretekint a folytatásra. Alább ennek magyar fordítását olvashatják:

Tavaly Budapesten, egy késő őszi napon mutatta meg édesapám a versenyzi karrierem következő lépcsőfokát, a Mini Challenge-t. Azóta mellettem van, hogy először ültem gokartban, majd a Swift Cup Europe-ban versenyeztem. Így, amikor azt mondta, hogy a MOTAM – egy profi menedzsment-ügynökség – kapcsolatba lépett az EXCELR8 Motorspottal, tudtam, hogy a dolgok kezdenek komolyra fordulni.

Rácz Geri
Gerinek hozzá kellett szokni MINI Challenge-ben tapasztalható színvonalhoz Fotó: MOTAM // Rácz Geri – EXCELR8 Motorsport MINI
- Hirdetés -

Tizenkét éves koromtól fogva versenyeztem Suzuki Swiftekkel; már azelőtt elkezdtem, hogy elértem volna a pedálokat. A 2021-es szezonra csatlakoztam a Swift Cup Europe egyik topcsapatához, és sikerült nyernem a szupergyors Salzburgringen és a Slovakiaringen. Ez arra késztetett minket, hogy megtegyük a következő lépést, és egy új kategóriába lépjünk.

A Swiftek hasonlóak a Mini Cooperekhez – egy kicsit erősebbek, de nem slick gumikon futnak –, ennélfogva a támogatóim úgy vélték, hogy 2022-re, az első olyan évre, amelyben a 16. születésnapom betöltése után versenyezhetek, képes leszek kategóriát váltani. Egy kicsit ideges voltam az első, Brand Hatch Indy nyomvonalán rendezett Mini Challenge-tesztem előtt, hiszen ez ismeretlen helyszín volt a számomra, egy teljesen új csapattal, új környezetben. Az utóbbi néhány hónap ugyanakkor bizonyította, hogy jó helyen vagyok. Ezt a két fő szponzorom, a Thomas Breitling Fashion, és a Magyar Autó-Motorsport fejlesztési ügynökség (HUMDA) is felismerte, és az év korábbi szakaszában csatlakozott hozzám. 

Az EXCELR8 Motorsport tagjai nagyszerűek és megértőek azzal kapcsolatban, hogy hol tartok a karrieremben, és támogatnak, úgyhogy dolgozhatok a vezetési stílusomon és a versenyzésemen. Az első teszttől kezdve tudtam, hogy nagy kihívás lesz az idei szezon, az első két versenyhétvége pedig nem alakult a legjobban az eredmények terén, de az elvégzett munka a szezon felétől kezdve kezdett kifizetődni.

Rengeteg dologgal kellett. Megbirkóznom a vezetéssel kapcsolatban, miután ezt az autót nem könnyű elsajátítani. A mezőny tempója meggyőző, a pilóták pedig nagyon versenyképesek, miközben kemény, de fair módon küzdenek. Ez, az izgalmas pályákkal és a kiszámíthatatlan időjárással kombinálva pontosan az, amit kerestünk, és amit én szeretnék, hogy profi autóversenyzővé válhassak.

Rácz Geri
Fotó: MOTAM

Ugyanakkor hosszú út áll még előttünk, én pedig hálás vagyok annak a sok embernek, akik támogattak, mióta elkezdtük ezt az utazást az Egyesült Királyságban. Justina Williams, Andy Menzies és Connor Morgan kulcsszerepet játszottak a megfelelő környezet megteremtésében, és nagyon örülök, hogy edzőmmel, James “Jiggy” Gornall-lal, illetve mérnökömmel, Matt Ridout-tal és vezető szerelőmmel, Sam Becketts-el dolgozhatok együtt.

Szintén emlékezetes volt, ahogyan a csapattársaim fogadtak. Nagyszerű volt, hogy a kezdetektől fogva a csapat tagjaként kezeltek. Különösen hálás vagyok Dan Zelosnak a sok hasznos tanácsért és trükkért, és azért, hogy kisegített, miközben Jason Lockwoodtól és Ronan Pearsontól is sokat tanultam, valamint Joshua Jacksonnal és Ethan Hammertonnal is jókat csatáztam. Mindezt nagyon barátságos és pozitív légkörben, amit mindannyian nagyra értékelünk.

Ami a jövőt illeti, szeretnék továbbra is fejlődni. Vannak jelek, hogy annak ellenére kezdek közelebb kerülni az élmezőnyhöz, hogy limitálva van a pályán eltöltött időm mennyisége, és el kell sajátítanom azokat pályákat, amelyeken az ellenfeleim már számos versenyt teljesítettek. Az Oulton Parkban először sikerült a legjobb tízben végeznem, Knockhillben pedig ötödik lettem a harmadik versenyen.

Rácz Geri
Idei első trófeáját már begyűjtötte Fotó: MOTAM

Azután a hétvége után úgy éreztem, hogy konzisztensen tudom szállítani ezeket az eredményeket. Ezzel a mentalitással utaztam el Snettertonba, a legutóbbi verseny helyszínére, ami az eddigi legjobban sikerült hétvégém lett. Megnyertem a harmadik futam újonc értékelését, ami remélhetőleg csak az első volt a sok Egyesült Királyságban szerzett trófeám közül. Továbbra is nehezen tudom szavakba önteni, hogy mit éreztem, amikor átszeltem a célvonalat. Sokat jelent, hogy mindezt a mezőny legfiatalabb tagjaként értem el.

A célom, hogy fenntartsam ezt a lendületet a 2022-es szezon hátralevő két hétvégéjén, Silverstone-ban és Brands Hatch-ben, miközben a következő év egyre ígéretesebbnek tűnik a versenyképesség szempontjából. A legjobbamat fogom nyújtani, hogy beverekedjem magam az élmezőnybe, és fejlődjek a túraautózás vagy a sportautózás irányába. Remélem, hogy ezt a szenvedélyes brit drukkerek előtt tehetem, miközben a magyar embereket is büszkévé teszem az eredményeimmel.

- Hirdetés -

Friss