back to top
2024. november 25. 08:05

KezdőlapUTÁNPÓTLÁSBaleset és kicsúszás is hátráltatta, de Rácz Geri elérte az idei évre...

Baleset és kicsúszás is hátráltatta, de Rácz Geri elérte az idei évre kitűzött célt

-

Egyik legnehezebb versenyhétvégéjén van túl Rácz Geri a brit MINI CHALLENGE JCW-ben. Az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős versenyzője Brand Hatch-ben, a sorozat idei szezonzáróján állt rajthoz, megpróbáltatásai pedig már a pénteki második szabadedzésen elkezdődtek, majd az időmérőn és a futamokon is folytatódtak. A HUMDA által támogatott sportoló idei utolsó fellépésében azonban így is voltak pozitívumok.

Rácz Geri úgy utazott el a MINI CHALLENGE JCW idei utolsó versenyhétvégéjére, hogy célja megőrizni a második helyet az újoncok értékelésében. Az EXCELR8 Motorsport versenyzője pedig teljesítette ezt a célt, és a bajnoki címet már Silverstone-ban bebiztosító Alex Denning mögött odaért a második helyre a 11 újonc versenyzőt számláló értékelésben. Emellett az összetettben is sikerült javítania egy helyet, így 30 pilótából a 11. helyen zárta az évet.

Ami a Brands Hatch-ben, a tavaszi fordulóval ellentétben ezúttal a hosszabb, Grand Prix-nyomvonalon rendezett versenyhétvégét illeti, a magyar versenyzőnek már pénteken meggyűlt a baja a szerencsével, a második szabadedzést a futómű hibája miatt ugyanis idő előtt be kellett fejeznie, így nem tudott valódi gyorsköröket futni.

Akárcsak a másnapi időmérőn, amely során a felszáradó pálya nedves ívén megcsúszott és a szintén nedves fűre futva összetörte az autóját. „A pénteki hiba bosszantó volt abból a szempontból, hogy jó körön voltam, illetve nem tudtuk teljes mértékben kihasználni a rendelkezésre álló időt. A Grand Prix-vonalvezetés ugyanakkor élőben sokkal élvezetesebb, mint amilyen a szimulátorban volt, úgyhogy kellemes meglepetések is értek. Szombaton az időmérő nem úgy sikerült, ahogyan terveztem. A kivezető körben igyekeztem feltérképezni a tapadási viszonyokat, és gyorsan rá is éreztem a tapadáshatárra, az első gyorskörömben azonban megdobott az egyik rázókő, ami miatt kicsúsztam, és nem tudtam több kört megtenni.”

Sokáig az is kérdéses volt, hogy Geri részt tud-e venni a hétvége első futamán, a csapat azonban megfeszített munkával az utolsó pillanatra kész lett a javításokkal, így a 7-es rajtszámú MINI az utolsó helyről nekivághatott a 20 perces első futamnak, amelyen a 26. helyről végül a 19. pozícióig kapaszkodott fel, ám mivel a versenynek piros zászló vetett véget, az utolsó befejezett kör eredménye számított, így Gerit a 21. helyen rangsorolták. A szombati második futamot tehát ebből a pozícióból kezdhette, és itt is sikerült előrelépnie, így 16.-ként ért célba.

„A szombati napról mindenekelőtt azt szeretném kiemelni, hogy nagyon jól esett, hogy a csapat ennyire törődött velem a baleset után. Természetesen rosszul éreztem magam, amiért kicsúsztam, de nagyon sokat jelentett, hogy mindenki egy emberként dolgozott az autómon, és mindent megtett, hogy ne kelljen kihagynom egy futamot sem. Igazi csapatmunka volt, ezúton is köszönöm nekik.”

„Ami a szombati futamokat illeti, a másodikon az autó nagyon furcsán viselkedett, lassúnak érződött és a stabilitása is hiányzott. Amit viszont pozitívumként el lehet mondani az első versenynapról, hogy sokat csatáztam, és az első futamon volt egy hajmeresztő szituáció, amit sikerült megúsznom. Az előttem haladó pilóta a jobb hátsó kerekével megcsípte a füvet, és keresztbe állt előttem. Hatalmasat kellett fékeznem, és így is csak tíz centivel kerültem el őt. Ha nem sikerül, óriási balesetet szenvedtem volna. A második verseny elején szintén sok volt az akció, a rajt után a Druids-kanyarban megforogtak előttem, így itt is kellett egy kicsit kerülgetnem, majd a futam végén sikerült egy igencsak bevállalós előzést végrehajtanom.”

Vasárnapra egyetlen futama maradt a MINI CHALLENGE mezőnyének, amelyen Geri a 16. helyről indulva a 17-ként ért célba, miután az első kör végén meglátogatta a kavicságyat.

„Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, így sikerült legalább a rajtpozíciómat megtartanom, de az utolsó kanyarban megúszott a kocsi hátulja, úgyhogy átszánkáztam a kavicságyon, és jó néhány pozíciót veszítettem. Ezután rögtön beküldték a biztonsági autót, ami nem jött jól, hiszen elég sokáig köröztünk mögötte, és egyre fogyott az időm arra, hogy feljebb zárkózzak. A verseny végén volt néhány nagyobb csatám, olykor négyen egymás mellett száguldottunk az egyenesben, a futam vége előtt néhány perccel azonban ismét jött a biztonsági autó, majd piros zászlóval inkább félbeszakították a versenyt, így nem sikerült ennél előrébb jönnöm. Viszont így is érdekes párharcokat vívtam a pálya hátsó részén, ahol az aszfalt nem tapadt annyira, mint a célegyenes környékén. A pálya itt folyamatosan szűkül, és ha valaki a külső ívre kerül, hamar elfogy előle az út. Ez többször is megtörtént azzal a versenyzővel, akivel éppen harcoltam.”

Rácz Geri tehát küzdelmes hétvégén van túl, amely egyben a szezonjának zárását is jelentette. „Örülök, hogy sikerült a második helyen végeznem az újoncok értékelésében. Az év elején úgy érkeztem meg a MINI CHALLENGE-be, hogy egyik pályát és az autót sem ismertem, de a szezon során sokat fejlődtem, és úgy érzem, hogy a tempóm alapján sikerült a legjobb tíz tagjává válnom. Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki szurkolt nekem az idén, illetve azoknak, akik segítettek és támogattak. A szüleimnek, az EXCELR8 Motorsportnak, a Fit4Race-nek és a MOTAM-nak is kijár a köszönet, és külön köszönöm az idei évet az apukámnak; a coach-omnak, James “Jiggy” Gornallnak; a versenymérnökömnek, Matt Ridout-nak; a főszerelőmnek, Sam Becketts-nek; valamint ez edzőmnek, Kathy Róbertnek. Nélkülük nem válhatott volna valóra ez a szezon.”

Friss