Kalle Rovanperä a Monte-Carlo Rallyn nagyon nehezen tudta belakni a Toyota GR Yaris Rally1-es autót, azonban amikor ez sikerült, akkor már szakaszokat is nyert és végül a negyedik helyen zárt.
Kalle Rovanpera a Monte első nyolc szakaszán messze elmaradt attól a szinttől, melyet sokan várnak tőle, illetve ő maga is elvár magától, csupán a kilencedik helyen állt ekkor.
„Azt hiszem, az autó egyensúlya miatt nagyon nehezen tudom vezetni az autót. – mondta Kalle Rovanpera a csütörtöki két szakasz után. „Próbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodni tudjak az autóhoz, de az autó egyensúlya miatt sokat küzdök.”
Majd péntek este, amikor Sébastien Ogier a második és Elfyn Evans a harmadik helyen állt, így vélekedett Harri Rovanpera fia.
„A csapattársak mutatják meg igazán, hogy mi van az autóban. Az autó jó, de számunkra még nem az. Folyamatosan próbálunk javítani az autó egyensúlyán. Délután már kissé jobb volt a helyzet és könnyebben is tudtam vezetni, elkezdhettem igazán tanulni az autót. A verseny elején úgy vezettem, mint a korábbi autót, de ehhez az autóhoz hozzá kell igazítani a stílusomat. Igazából régen pályaversenyzéshez hasonlóan tudtam vezetni aszfalton, most azonban sokkal inkább rallysabban kell.”
Szombaton azonban már megnyerte az utolsó két szakaszt és a többiek problémáit is kihasználva a negyedik helyre lépett előre, melyet már az utolsó napon is meg tudott tartani.
„Örülök, hogy amikor már kényelmesebben tudok vezetni és tudok az autó beállításain változtatni, elkezdhettem a saját stílusomat csiszolni és egyre gyorsabbá váltam. – mondta Rovanpera szombat este. „Azt hiszem, most érezzük azt az autóban, amit az első nap végén kellett volna. Ez már egy nagy lépés és boldognak kell lennünk.”
Vasárnap aztán a negyedik helyezéssel és a Power Stage megnyerésével annyi pontot tudott Rovanpera szerezni, amivel a harmadik helyen áll a bajnokságban, és Sébastien Loeb, valamint Sébastien Ogier távolmaradása miatt a Svéd Rally első napján Kalle fogja takarítani az utat.
„Sokat kell még fejlődnünk, de most a havon és utána a murván már más lesz a helyzet – mondta a finn toyotás a verseny után. – Sokat kell még tanulnunk, és meg kell próbálni abban a tempóban maradni, amivel befejeztük a Montét.
Kétségtelenül minket is meglepett, hogy mennyit sikerült a versenyen gyorsulni. Én magam sem hittem volna, hogy ennyivel gyorsabbak lehetünk. Mindent megtettünk a magunk részéről és végül sokkal jobb lett az autó.”
„Kalle a verseny elején lassabb volt egy Rally2-es autónál – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – Ez pedig nagyon frusztrálttá tette, csodálkoztunk, hogy ennyire nehéz számára megérteni a Rally1-es autót.
A verseny elején sokat gondolt még arra, hogy mit csinált a WRC-vel, ahelyett, hogy próbált volna az új autóhoz alkalmazkodni. Amikor erre rájött, akkor már próbált változtatni a vezetési stílusán és az autón is. Ezután megmutatta, hogy milyen gyorsan képes tanulni. Kilométerenként több mint 2 másodpercet javított korábbi önmagához képest.
Amikor pedig ennyit gyorsulsz, akkor már nehéz az úton maradni és meg kell mutatnod, hogy képes vagy tanulni. Amikor még küzdött az autóval, mondtam neki, hogy annyit kockáztasson, amivel még befejezi a versenyt. Amikor én voltam hasonló helyzetben és azonnal tempót váltottam, akkor jött a baleset is.”