2022. december 06. 22:49
KezdőlapWRCLatvala: Katsuta túl nagy nyomást tesz magára

Latvala: Katsuta túl nagy nyomást tesz magára

-

- Hirdetés -

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere úgy gondolja, hogy a japán gyártó junior csapatában induló Takamoto Katsuta túl nagy nyomást helyez magára, ami miatt félő, hogy hibákat követhet el a folytatásban.

Takamoto Katsuta számára kalanddal teli volt a Monte-Carlo Rally, melyen a legnagyobb hibáját szombaton követte el, amikor árokba csúszott és tíz percet vesztett.

- Hirdetés -

Az ominózus szakaszon hibázott Ott Tänak, és a WRC3 tavalyi világbajnoka, Yohan Rossel is.

A toyotás japán versenyzőt azonban nagyon lesújtotta a hiba, annak ellenére, hogy nem az egyedüli bajba kerülő volt a szakaszon.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

„Kisebb depresszióba esett a szombati napon a hiba miatt – mondta Jari-Matti Latvala versenyzőjéről a Dirtfishnek. – Nagyon szigorú volt magával szemben. Tulajdonképpen a teljesítménye rendben volt, hasonlóan Elfyn Evanséhoz, egy kis hibáért nagy árat fizetett.

Mondtam Takamotónak, hogy nem történt nagy baj, mert sikerült folytatnia a szakaszt és az autó sem sérült meg. Persze a dologgal időt vesztett, de mondtam neki, hogy felejtse el a történteket és koncentráljon a folytatásra, mert nagyon szigorú magával szemben. Ezzel a hibával akár egy negatív spirálba is kerülhet, ha nagyon emészti magát miatta.”

Tavaly nagyon jól kezdte a szezont Takamoto Katsuta, hiszen a Montén, az Arctic Rallyn, valamint Horvátországban is hatodik lett, majd Portugáliában és Szardínián már negyedik, Kenyában pedig megszerezte első dobogós eredményét a második helyen zárva.

Azonban az Észt Rallyn hibázott, egy ugrató után túl keményen ért földet a Toyotával, ami következtében navigátora, Daniel Barritt háta megsérült. Ez pedig negatív spirálba kergette, Észtországban és Belgiumban is kiesett, az Akropolisz Rallyn nem tudott indulni, majd Finnországban és Spanyolországban is hibázott. A szezont pedig végül egy hetedik helyezéssel zárta Monzában.

„Tartok tőle, hogy ezt követően még nagyobb nyomást helyez magára, és szeretném ha ezt sikerülne elkerülnie, mert ez csak a teljesítmény romláshoz vezethet – folytatta a Toyota csapatmenedzsere. – A legfontosabb, hogy igyekezzünk megtalálni a pozitív dolgokat, és próbáljunk pozitívak lenni. Taka egy kicsit olyan, mint én. Elkezd a hibákon gondolkozni, és ha túlgondolja, akkor az nem jó.”

Latvala valóban hasonló problémákkal küszködött pályafutása több szakaszában. Előfordult vele, hogy egy vezetői hiba után “beadta lemondását” –, amelyet a csapata természetesen nem fogadott el. Így Katsuta a legjobb csapatvezetőhöz került. Amikor Ogier első Toyota tesztjén felhívta Latvalát, hogy sajnálja, de összetörte a kocsit, a finn egykori versenyző csak nevetett: “Én is csináltam már ilyet.”

Az autósportban nagyon fontos dolog a mentális kiegyensúlyozottság. Reméljük, Latvalának sikerült Takát átlendíteni és láthatunk még a japán versenyzőtől komoly megvillanást.

Friss