back to top
2024. november 22. 10:19

KezdőlapWRCHibrid Rally2-es autók esetén új gyártók jöhetnek

Hibrid Rally2-es autók esetén új gyártók jöhetnek

-

A hibrid Rally2-es autók tervét fél évvel ezelőtt elvetette az FIA, most azonban ismét felvetődött a bevezetésük, ami esetén új gyártók is megjelenhetnek.

Az FIA korábban 2023-ra tervezte a hibrid Rally2-es autók bevezetését, azonban a jelenlegi gyártók inkább a fenntartható üzemanyag bevezetését szorgalmazták, így a Nemzetközi Automobil Szövetség elvetette a tervet.

Ez most változhat, miután Julien Moncet veszi át a Rally2-es program vezetését a Hyundainál a márciusban távozó Andrew Johnstól. Moncet a hibrid hajtáslánc valamilyen mértékű bevezetését javasolta.

„Úgy gondolom, valamikor be kell vezetni valamilyen szinten a hibrid rendszert a Rally2-es autók esetében is – mondta Julien Moncet a Dirtfishnek. – Meg kell találnunk a jó egyensúlyt a hibrid és a minden ügyfélcsapat által jól használható dolog között. Ez pedig nem könnyű.”

Korábban Rally2-es autókat még nem nem készítő gyártók, például az Opel jelezte, hogy ügyfélprogramot indítana a hibrid Rally2-es autók bevezetése esetén.

A Renault ugyancsak nem vetne el egy ilyen programon.

„Most még nem gondolkozunk ilyen programon, de idővel ez változhat – mondta Benoit Nogier, a Renault ügyfélprogramjáért felelős vezető a Dirtfishnek. – Egyelőre azt várjuk, hogy eldőljön a rally2-es kategória jövője. Szerintem jó megoldás lenne valami hibrid technológia bevezetése ezeknél az autóknál is, de talán lehetnének teljesen elektromosak is. Ami biztos, hogy a Rally2-es autóknak is követniük kell a fogyasztói piac változásait.”

Az FIA sportolói alelnöke szerint megfontolandó a hibrid valamilyen szintű bevezetése a Rally2-es autók terén is.

„A fenntartható, szén – és fosszilis üzemanyag-mentes üzemanyagok jó megoldást jelenthetnek a jövőben – mondta Robert Reid. – A Rally1 autóinak összetettsége nem teszi lehetővé, hogy ugyanazt a rendszert használva alkossuk meg az ügyfélprogramban részvevő autókat. A Rally2-es autók nagyon népszerűek, ezért le kell vonnunk a tanulságokat és meg kell néznünk, hogy mi lesz a következő generáció. Az enyhe hibrid rendszer bevezetését meg kell fontolni. De az autókat költséghatékonnyá és könnyen versenyeztethetővé kell tennünk az ügyfeleknek is.”

A WRC2-ben csak az M-Sport indít gyári szinten autókat, a Skoda a német Toksportot támogatja, a Hyundai a RedGrey-t, a Citroën pedig több független csapatot.

A WRC2 mellett a világ legtöbb bajnokságában a Rally2-es autók jelentik a legmagasabb szintet.

Forrás:dirtfish.com

Friss