2022. november 26. 13:21
KezdőlapE-MOBILITYLatvala: Az új benzin számit, nem a hibrid hajtás

Latvala: Az új benzin számit, nem a hibrid hajtás

-

A Toyota Gazoo Racing csapatvezetője, Jari-Matti Latvala szerint nem azzal váltja meg a rally vb a világot, hogy az új hibrid Rally1-esek a teljes táv 0,07%-án használják a puszta elektromos hajtás, sokkal inkább az új megújuló alapanyagokból készült benzinnel. Ennek ellenére a hibrid hajtást és annak fejlesztését is támogatja.

A Rally1-es autók a hibrid rendszernek köszönhetően kigyorsításoknál pluszt energiát tudnak használni, a rendszer pedig a fékezésekkel töltődik újra. Egy verseny összekötő szakaszain pedig elektromos hajtást is kell használniuk, ez azonban rendkívül rövid táv.

- Hirdetés -

A Montén csupán a táv 0,3%-a volt, Svédországban pedig az elektromos módban megteendő táv mindössze 0,07%-a lesz, miután a hidegben még kérdéses az új technológia használhatósága, valamint az akkumulátorok is igen kicsik.

„Az elektromos módban megteendő távolság valóban nagyon kicsi és nem tudom, hogy mennyit számít ez az ökológia terén – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatvezetője a Rallit.fi oldalnak. – Egy városban ugyanakkor hasznos az elektromos hajtás használata, mert nincs hang, nincs kipufogógáz. Az elektromos mód nem használata pedig büntetést von maga után.”

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Latvala szerint a fenntartható üzemanyagnak jóval nagyobb a jelentősége.

„A Rally1-eseken jelenleg használt elektromos akkumulátorokkal nem lehet nagy távokat megtenni. Ez a távolság jelenleg a versenyek teljes távjának a 0,3%, de ha eléri az 5%-ot is, akkor is elenyésző. A legnagyobb dolog azonban az új üzemanyag. Megújuló anyagokból készül, hulladékot és szén-dioxidot hasznosít. Szerintem ez az a dolog, amivel a sportágat zöldebbé lehet tenni.”

A versenyzők hamar megszerették a plusz erőt adó hibrid technológiát.

„Az összes versenyző dicséri a plusz energiát adó rendszert. Az autó nagyon jól gyorsul a segítségével, ugyanakkor az elején a plusz súly negatívum volt. Ha a Montét nézzük, a Rally1-es és Rally2-es autók között még mindig nagy a különbség. Ha pár versenyen túl leszünk idén, sokkal pozitívabban látja majd mindenki az idei változásokat. A Montén féltem, hogy több lesz a műszaki hiba, és bár kisebb problémák voltak, nem feltétlenül ez akadályozta a versenyzőket a jó eredmény elérésében.”

SourceRallit.fi

Friss