Sebastien Loeb részéről már az is hihetetlen teljesítmény volt, hogy megnyerte a Monte-Carlo Rallyt egy olyan vadonatúj versenyautóval, amivel alig tesztelt korábban. Az M-Sport csapatvezetője Malcolm Wilson azonban azt is elárulta, hogy a kilencszeres világbajnok gyakorlatilag csak beült a Rally1-es Pumába és ment vele.
„Gus, Craig remélem figyeltek” – kezdte Malcolm Wilson Loeb csapattársaink is címezve mondandóját.
„Sébastien az egész rallyt végigcsinálta, úgy, hogy nem változtatott egy lengéscsillapító kattintást sem, nem változtatott a stabilizátorokon, nem cserélt rugókat. Azt hiszem, az egyetlen dolog, amit cseréltünk az autóján, az egy szett féktárcsa volt. Ez is csak azt mutatja, hogy mennyire természetes volt a srác.„
Tehát Loeb megérkezett a Dakarról, beült a frissen fejlesztett Ford Puma Rally1-be, és végigment a bajnokság egyik legnehezebb versenyén, amit meg is nyert.
A feladat nagyságát jól mutatja, hogy mindeközben a többiek folyamatosan változtattak az autókon. Thierry Neuville például minden szervizben kereste a Hyundai beállításai közt a legjobb kombinációt, hogy fel tudja venni a versenyt a Forddal és a Toyotával. Kalle Rovanperä még a vezetési stílusát is megváltoztatta a verseny alatt, hogy felgyorsuljon.
„Sokan, akik már régóta itt vagyunk, tudjuk, miért veszítettünk el kilenc bajnoki címet Loebbel szemben, az biztos” – viccelődött Wilson.
Még többet elmond a francia zsenialitásáról, ha megnézzük a gyorsasági eredményeket. Az első két szakaszon Ogier mögött második lett, de saját bevallása szerint is óvatosan autózott. A pénteki napon már szinte verhetetlen volt, négy gyorsaságit nyert, aztán a hibridhajtás hibája miatt „csak” harmadik és negyedik lett.
Szombaton reggel a versenyen elért legrosszabb részeredményével nyitott, hetedik lett, aztán át is kellett adnia a vezetést Ogier-nek, és a nap végén 21 másodperces hátrányba került. Ez a nap azonban javarészt a gumikról szólt.
Vasárnap szakaszgyőzelemmel nyitott, majd az utolsó előtti gyorsaságin Ogier defektje is kellett hozzá, hogy élre álljon. A Power Stage-en aztán bebiztosította győzelmét. Ugyan Ogier csak 10,5 másodperccel végzett mögötte, de a harmadik helyezett csapattárs Breen már 1 perc 40 másodperces hátránnyal ért célba.
Mindezt a teljesítményt úgy vitte véghez a kilencszeres világbajnok, hogy a Monte előtt egy héttel még a Dakaron versenyzett a sivatagban, más körülmények közt, gyökeresen más jellegű autóval, más csapattal.