Sokáig csak beszéltek róla, hogy majd egyszer lesz ilyen, máskor tagadták a terv létezését is, de most már biztos: 2023-ban jön a Renault Clio Rally3. Így végre igazi ellenfele lehet az M-Sport által fejlesztett összkerékhajtású Fiesta Rally3-nak.
A Rally3-as kategóriában indulók számára jelenleg csak a Ford Fiesta az egyetlen lehetőség, azonban ez 2023 elején változik, ekkortól lesz elérhető a Renault Rally3-as autója is, amely egyben a francia gyártó első összkerék-meghajtású rallyautója is lesz.
„A Rally3-as lesz az első összkerék-meghajtású autója a Renault-nak a B-csoportos autók korszaka óta – mondta Benoit Nogier, a Renault Sport ügyfélprogramjának igazgatója a Dirtfishnek. – Jelenleg keményen dolgozunk a Rally3-ason, és néhány hét múlva szeretnénk megtenni az első teszteket.”
A Junior WRC és az M-Sport között egy 2024-ig szóló kizárólagos szerződés van, melynek értelmében a következő három évben csak Fiesta Rally3-assal lehet indulni a sorozatban. A Renault azonban reméli, hogy a WRC3-ban a legmagasabb szinten is versenyezhetnek autói, és össze tudják mérni tudásukat a Fiestákkal.
„Nagyon fontos volt, hogy amikor döntöttünk a Rally3-as autó megalkotása mellett, akkor tudtuk, hogy a WRC3 jó kategória lehet a számára. A jövőben összehasonlíthatjuk a Ford és a Renault Rally3-as autóit a rally világbajnoki futamokon. A verseny akkor érdekes, ha sok részvevő van, ezért bízunk benne, hogy más gyártók is létrehozzák Rally3-as autóikat.”
A Renault Clio Rally3 első tesztjei Franciaországban kerülnek lebonyolításra, amihez még keresik a megfelelő versenyzőket.
„Az első teszteket murván, majd utána aszfalton tesszük meg. Franciaországban pedig megfelelő ilyen utak vannak, ezért nem szándékozunk máshol tesztelni.”
A Renault nagyon belehúzott a rallyautók fejlesztésébe, hiszen a Clio Rally4-es kategóriájában jelenleg a legerősebb, a Clio Rally5-ös pedig talán az első komolyan vehető autó a kategóriájában. Ha francia gyártó Rally3-as autója is ilyen szintet képvisel, komolyan össze kell kapni magukat az ellenfeleknek.
Ha pedig a Renault már Rally5, Rally4 és Rally3-as autókat is épített, akkor igazán csak egy lépés lenne a Rally2-es, amely a Mégane Maxi óta a legkomolyabb rallyautó lehetne a francia gyártó kínálatában.