szombat, július 2, 2022
KezdőlapWRCA Hyundai ekkorra tervezi Rally1-es autójának komoly fejlesztését 

A Hyundai ekkorra tervezi Rally1-es autójának komoly fejlesztését 

-

- Advertisement -

A Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet elárulta, hogy komoly fejlesztési csomagot fog kapni a Hyundai i20 Rally1 a Portugál Rallyra. 

A Hyundai Motorsport számára nem indult jól a WRC szezon a Monte-Carlo Rallyn, a koreai gyártó pedig azóta is dolgozik a tempó hiány és a megbízhatóság javításán, ami érdekében Finnországban jelölt ki tesztterületet. 

- Hirdetés -

Julien Moncet, csapatigazgató-helyettes azonban a Dirtfishnek elárulta, a problémák nem fognak egyik napról a másikra megoldódni, ezért a Portugál Rallyra egy komoly fejlesztési csomaggal frissítik a Rally1-es autót. 

“A megbízhatóság megoldása és a jobb teljesítmény elérése időt fog igénybe venni – mondta Julien Moncet. – Láthatunk már Svédországban is némi javulást, de hosszú folyamat lesz, mire oda érünk, ahol lenni szeretnénk. A svéd és horvát verseny közötti szünet segíteni fog nekünk, vannak azonban olyan területek, melyek javításához homológizációs csomagra van szükségünk. Vannak olyan alkatrészek, melyeket már Svédországban bevethetünk, de a további javuláshoz további alkatrészeket kell homológizálnunk. Abban bízunk, hogy ezeket bevetve a Portugál Rallyn már láthatjuk a módosítások miatti javulást.” 

- Advertisement -

Moncet elárulta, hogy fejlesztési jokert kell felhasználniuk az autó javításához, mivel a Hyundai i20 Rally1 már homológizálva van, ezért korlátozott mennyiségű fejlesztést tudnak felhasználni a joker használata nélkül. 

“Korlátozott számú jokerünk van, ezért nem tudunk mindent megváltoztatni. Összegyűjtjük az összes elképzelést és ötletet, amiket megvizsgálva kell kiválasztanunk a legjobb megoldásokat a megbízhatóság és teljesítmény szempontjából. Fontossági sorrendet kell felállítanunk, mert több az ötletünk, mint a felhasználható jokerek száma. Öt jokerrel rendelkezünk az alváz és hárommal a motor terén. A motorra tavaly többet elhasználtunk már. Továbbá van néhány még szoftver elektronika terén. Az autó maga igazából nem lett elhibázva, mert a Montén láthattuk, hogy ha nincs probléma, akkor megfelelő a tempó is. Egy kicsit később kezdtük a munkát a többi gyártóhoz képest a Rally1-es autóval, így kevesebb időnk volt mindent ellenőrizni, szóval az autó nem kudarc, de javítanunk kell rajta.” 

- Advertisement -

Friss