szerda, június 29, 2022
KezdőlapWRCSuninen a reggeli miatt rágott be az M-Sportra

Suninen a reggeli miatt rágott be az M-Sportra

-

- Advertisement -

Teemu Suninen a tavalyi Ypres Rally után váratlanul elhagyta az M-Sport csapatát, akkor nem nagyon indokolta döntését, de most meglepő dolgokkal állt elő.  

Teemu Suninen a 2017-es Lengyel Rallyn debütált a WRC legerősebb kategóriájában az M-Sport Ford Fiesta WRC-jével, majd a Finn Rallyn a második helyért is harcolni tudott, de végül negyedik lett. 

- Hirdetés -

2018-ra a finn főállású gyári versenyzővé lépett elő, és 2018-ban a Portugál Rallyn harmadik, 2019-ben pedig a Szardínia Rallyn a második helyen zárt. Mindezt úgy, hogy korántsem úgy zajlott a versenyekre való felkészülés, mint a Toyota vagy a Hyundai esetében. 

“2019-ben csupán három napot tudtunk egész szezonban tesztelni – mondta Teemu Suninen az észt Betsafe oldalnak. – Ezen a szinten nagyon nehéz igazán jól szerepelni évi három nap teszteléssel.” 

- Advertisement -

2020-ban pedig kitört a világjárvány, ami az M-Sportot rendkívül nehéz helyzetbe hozta, még kevesebb tesztnapot tudtak lebonyolítani, valamint régi alkatrészeket használtak fel a Ford Fiesta WRC esetében.

A helyzet 2021-ben még rosszabb lett, hiszen a csapat csak fizetős versenyzőket indított, és már a Rally1-es autó építésére koncentrált, ennek ellenére a versenyzőktől a legjobb eredményeket várták el. 

“Nagyon rossz volt, hogy sehol sem tudtunk tesztelni. Ennek ellenére az első három között kellett volna zárnunk a versenyeken. Olyan is előfordult, hogy nem tudtunk normálisan reggelizni, amíg a szállodában normális reggelit kínáltak, addig mi csak croissant tudtunk enni. Nem értettem, hogy ha egy milliót érő autóink vannak, akkor miért nem tudtunk öt eurót költeni zabkására, vagy más egészséges reggelire.” 

A feszült helyzet végül szakítással zárult, Suninen és menedzsere, Timo Jouhki a tavalyi Ypres Rally után távozott az M-Sporttól. 

“A pohár akkor telt be, amikor nem kaptam autót az Acropolisz Rallyra. Korábban megbeszéltük, hogy R5-ös autóval indulhatok ott, majd érkezett egy üzenet Malcolm Wilsontól, hogy mégsem indulhatunk. A gyárban nem volt elég dolgozó, és nem tudták felkészíteni az autót.” 

Suninen a szakítás után Volkswagen Polo GTI R5-tel indult a Finn Rallyn, és megnyerte a WRC2-es kategóriát, majd Spanyolországban már a Hyundai WRC2-essel, a Monza Rallyn pedig Ott Tänakot helyettesítve indulhatott a Hyundai WRC-vel. A finn versenyző idén is maradna a koreai gyártónál. 

“Jelenleg nincs szerződésem a Hyundaijal, de még így is többet tesztelhettem, mint az M-Sporttal egy teljes év alatt. Most folytatjuk a tesztelést, és remélhetőleg hamarosan meg tudunk egyezni a versenyzéssel kapcsolatban is.” 

Suninen idén a Hyundai WRC2-es csapatában szeretne indulni, szezonját pedig Horvátországban, vagy Portugáliában kezdheti. 

- Advertisement -
SourceRallit.fi

Friss