back to top
2024. november 22. 18:05

KezdőlapWRCAdamo tudja a Hyundai problémáinak okát 

Adamo tudja a Hyundai problémáinak okát 

-

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport korábbi csapatvezetője elárulta, hogy a koreai gyártó miért maradt le az M-Sport és a Toyota mögött az idei WRC szezonra. 

Andrea Adamo tavaly decemberben távozott a Hyundai Motorsporttól, így tudhatja, hogy a koreai gyártó miért került hátrányba az idei WRC szezonra a Toyota Gazoo Racing és az M-Sport mögött. 

A korábbi csapatfőnök szerint nagyban befolyásolta a Hyundai felkészülését, hogy túl későn kaptak engedélyt a Rally1-es autó létrehozásához. 

“A Hyundai jóval később kapott engedélyt a Rally1-es autó létrehozására, mint a többi gyártó – mondta Andrea Adamo a Dirtfish podcastjében. – Tisztán a fejemben van egy 2019-es találkozó, mely a Spanyol Rally idején volt, Alain Penassével vettünk részt a találkozón, ahol a 2022-es hibrid autókról esett szó. Azon a találkozón a toyotás Tom Fowler, valamint az M-Sport részéről Chris Williams már konkrét kérdéseket tudtak feltenni, mert már tájékozottak voltak a témában, mi pedig még nagyban az engedélyre vártunk. A Hyundai dolgozói hatalmas munkát végeztek, azonban néhány ember, mint Christian Loriaux túl későn érkeztek, mert nem tudtuk előbb felvenni őket. Tehát a hibrid autón jóval később kezdett dolgozni a Hyundai, mint a többiek, és az autósport nem az a sport, ahol a lemaradást egyik napról a másikra be lehet hozni.” 

“A Monte-Carlo Rallyn ezt a lemaradást láthattuk, hiába dolgozott mindenki keményen a Hyundainál. A legnagyobb probléma az volt, hogy nagy nyomás alatt kellett a Hyundai dolgozóinak tenniük a dolgukat, és mindezt nagyon rövid idő alatt. Nagyon sok mindenen változtatni kellett, és ezt nem lehet rövid idő alatt. Ráadásul a teszten előfordultak balesetek, valamint a homológizációs folyamatban való lemaradásuk miatt láthattuk azt a Montén, amit láttunk.” 

“A Svéd Rallyn úgy gondolom, hogy a versenyzők csodálatos munkát végeztek. Thiery Neuville fantasztikus munkát tett le az asztalra, ahogy Ott Tanak is, amíg versenyben volt, később már elvesztette motivációját. Hülye is lett volna Ott kockáztatni a szuperrally után, mivel akkor már az a feladat, hogy el kell jutni a Power Stage-ig, ahol aztán a bónusz pontokért lehet harcolni.” 

“Véleményem szerint a legjobb autó jelenleg a Ford Puma. Azt hiszem, ezt láthattuk a Monte-Carlo Rallyn. Remélem, hogy ezzel az autóval sikerül az M-Sportnak elérni a kitűzött célokat. Szerintem a Hyundai jelenleg a harmadik legerősebb autóval rendelkezik, és itt látszik, hogy elsősorban nem az anyagi keret a döntő hanem, hogy valaki mikor kezd el dolgozni egy projekten.” 

“Bocsánat, hogy párhuzamot húzok az F1-gyel, de amikor 2014-ben a Mercedes dominálni tudott, azt azért tudta megtenni, mert három éve dolgoztak már a hibrid autókon. Ezt a dominanciát pedig fent is tudták tartani éveken át, mert a többi csapat évközben nem tudott annyit fejlődni, hogy utolérje őket. Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai fel fog zárkózni a Toyota és az M-Sport mellé, de ehhez időre lesz szükség. Nem szabad rájuk nyomást tenni, mert lemaradtak, hanem türelemmel kell támogatni őket, mert megérdemlik. 

Friss