szerda, június 29, 2022
KezdőlapWRCIsabelle Galmiche: Én vagyok a bizonyíték arra, hogy mindig kövessétek az álmaitokat

Isabelle Galmiche: Én vagyok a bizonyíték arra, hogy mindig kövessétek az álmaitokat

-

- Advertisement -

Történelmet írt Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rallyn amikor Sébastien Loeb navigátoraként 25 év után az első női vb-futamgyőztes lett. A Fordnak adott interjúból kiderül, hogy bár matektanárnő, de nem gyerekeket tanít. Alázata és szenvedélye alapján pedig nyugodtan állíthatjuk: a lehető legjobb helyre került az a vb-futamgyőztes trófea. 

Isabelle, 25 év óta te vagy az első női navigátor, aki megnyerte a rally-világbajnokság egyik futamát. Így egy pár hét után visszagondolva, milyen érzéseid vannak?

- Hirdetés -

Őszintén szólva, az érzések szinte leírhatatlanok, mert mindig is szenvedélyesen szerettem a rallyzást. És még mindig azt mondom, hogy a Monte-Carlo Rallyn részt venni Sébastien Loebbel olyasmi volt, amire soha nem számítottam.

Nagyszerű, ami velem történt. Az elmém egy kis zugában azt mondtam magamnak, hogy ezzel az új autóval és Sébastiennal jó eredményt érhetünk el. Nagyszerű volt vele együtt átélni ezt a kalandot. És mivel nagyon jól érezte magát a közös teszteken, és ő is nagyon jól érezte magát az autóban, nekem is van némi tapasztalatom a rallyzásban, azt mondtam magamnak, hogy jó eredményt fogunk elérni, de nem feltétlenül azt, hogy győzni fogunk.

- Advertisement -

Még mindig nem tudom elhinni, annyira boldog vagyok. Ez volt az első alkalom, hogy Sébastien Loebbel versenyeztem, így már nagyon izgatott voltam. A győzelem egyszerűen mesés, leírhatatlan.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool //

Mesélnél magadról, és a szakmai életedről, mint tanár?

Felnőttképző vagyok, nem a franciaországi nemzeti oktatási rendszerben dolgozom. A munkaadóm egy CFA (Szakmunkástanuló-képző Központ). Ott dolgozom 1997 óta. Nem tudom, hogy a győzelmem a két tevékenységemre utal-e, hiszen utoljára szintén 1997-ben nyert nő a rally vb-n.

25 éve vagyok ugyanannál a cégnél, és szerencsés vagyok, mert lehetővé tették, hogy a szenvedélyemnek éljek, mivel akkor kaptam szabadságot, amikor akartam. Ez volt az a cég, amely lehetővé tette, hogy rallyzhassak. És az életem mindig is a rallyversenyek körül forgott, az összes szabadságom, a hétvégéim, minden a rallyversenyekért van.

És tudom, hogy nem mindenki élheti ki a szenvedélyét. Én kiteljesedem a munkámban, olyan munkám van, amit nagyon szeretek, és évek óta a szenvedélyemnek is élhetek, úgyhogy ez nagyon király.

Fotó: M-Sport

Hogyan kezdtél el rallyzni, és mikor jöttél rá, hogy valóban tehetséges vagy hozzá?

Úgy gondolom, hogy a tehetség a tapasztalattal jön. Szeretem a rallyt, nagyon komolyan veszem. Részt vettem a Citroën “Formules de Promotion” programjában, ami egy kicsit olyan volt, mint egy kis rally iskola.

Ez lehetővé tette, hogy sok versenyzővel ismerkedjek meg, sok mindent megtanuljak, és sok rallyversenyen vegyek részt a különböző bajnokságokban. Nem tudom, hogy tehetséges vagyok-e. Csak azt tudom, hogy nagyon szenvedélyes vagyok, és hogy sok energiát fektetek abba, amit csinálok. Ja, és szeretem is (nevet).

Szerettél volna valaha rallyversenyző lenni?

Kislánykorom óta rajongok érte. Mindig is szerettem a sebességet. Eredetileg persze versenyző akartam lenni, de aztán találkoztam a párommal, Laurent-nal, aki épp akkor kezdett el rallyzni, és felajánlotta, hogy legyek a navigátora. Így 1995 óta vagyok navigátor, és amikor csak lehetőségem van rallyversenyezni, akkor megteszem.

Fotó: M-Sport

A rally egy férfidominanciájú sport, kik a női példaképeid az autósportban vagy éppen máshol?

Vannak nők, akik nyomot hagytak a sportban, mint például Michèle Mouton, de ő inkább a volán mögött ült, nem pedig navigátorként. Nemzeti szinten, például a francia bajnokságokban és a regionális versenyeken rengeteg nő van.

A legmagasabb szinten viszont igaz, hogy nagyon ritkák a nők, de nem tudom, miért. Azt hiszem, az apró lehetőségek határozták meg az életutamat, és vezettek oda, hogy Sébastien Loeb mellett végeztem Monte-Carlóban, szóval nagyon szerencsés vagyok.

Nem is tudtam, hogy ilyen régen nem volt női győztes a rally-világbajnokságban. Gyakran nézem a WRC-t a tévében, és igaz, hogy nagyon kevés nő van. Egy kezemen meg tudom számolni őket.

Fotó: M-Sport

Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy navigátornak?

Szerintem nagyfokú higgadtságra van szükség. Emellett jó alkalmazkodóképességre és szigorra is szükség van, és arra, hogy jól akarja csinálni a dolgokat, szeresse a versenyzés izgalmát és a sebességet. Néha a tereptől függ, sokat ugrálunk az autókban. Imádom ezt.

A rallyn kívül van más hobbid is?

Nagyon szeretek táncolni, de az életem a rally körül forog. Ez az igazi szenvedélyem.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool //

Jó volt veled beszélgetni. Szeretnél még valamit üzenni a Ford több ezer rallyrajongójának?

Van egy üzenetem mindenkinek a Fordnál, mégpedig az, hogy

én vagyok a bizonyíték arra, hogy mindig kövessétek az álmaitokat, és soha ne adjátok fel.

Ami velem történt, az nem véletlenül történt, az biztos, hanem sok dolognak volt az eredménye, és ez tényleg egy álom volt, ismétlem. És még ha idősebb is leszel, kicsit későn szereztem meg az első WRC-győzelmemet, az sem számít.

- Advertisement -

Friss