Az FIA kész változtatni a hibrid rendszer szabályain, miután a Hyundai és a Toyota is erre kérte, azt követően, hogy a Svéd Rallyn több versenyző is a rendszer meghibásodása miatt estek ki.
A Toyota Gazoo Racing és a Hyundai Motorsport is a hibrid szabályok megváltoztatását kérte az FIA-tól, miután a Svéd Rallyn Ott Tänak és Elfyn Evans is emiatt esett ki.
Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója a Motorsport.com oldalnak megerősítette, hogy a szombati Motorsport Világtanács (WMSC) ülésen a hibrid rendszer szabályainak esetleges változtatása is napirendre kerül.
Az FIA jelenlegi szabályozása szerint a hibrid autókkal versenyzők kénytelenek kiállni, ha autójukban felvillannak a figyelmeztető lámpák, vagy ha a hibrid rendszert jelző lámpák közül valamelyik nem világít. Akkor is félre kell állni, ha az autó egyébkén mozgás- és versenyképes továbbra is.
Ilyen problémánál biztonsági okokból nem lehet az autóhoz nyúlni, amíg az FIA vagy a hibrid rendszert gyártó Compact Dynamics arra engedélyt nem ad.
“A Monte-Carlo Rallyn is nehéz kihívás várt a hibrid rendszerre, de a Svéd Rally még nehezebb volt – mondta Andrew Wheatley. – Egyértelműen probléma, ami Ott Tänak esetében történt, hiszen nem tudtuk pontosan, hogy mi a baj.
Általában egy probléma esetén a mérnökök azonnal megtudják mondani, hogy mivel van baj, de ez esetben nem így történt. Megértjük, hogy a csapatok szeretnék, ha változna a szabályozás, ezért a WMSC ülésen fogunk erről beszélni.
Remélhetőleg sikerül megoldanunk ezt a problémát. Igyekszünk mindig a hibrid rendszerrel kapcsolatos minden problémát felvetni és azokra megoldást találni, de nem lehet mindig mindenre gondolni.
A Svéd Rally után beszéltünk a csapatokkal, hogy Ott Tänak miért kaphatott figyelmeztetést a hibrid rendszerről. Ugyanakkor azt is ki kell vizsgálni, hogy mi volt a probléma, és miként lehet azt megoldani, továbbá a sportszabályzat módosítását is megvitatjuk, hogy ne kelljen minden esetben kiállni a rendszer problémája esetén, hogyha az autó egyébként működőképes.”