A Horvát Rallyn nagyon sok defekt fordult elő, ami miatt a Pirelli gumijait komolyan bírálták a Rally Világbajnokság versenyzői.
A Pirelli vizes gumijaival nagyon sok probléma adódott a Horvát Rallyn, ami miatt Pierre-Louis Loubet és Gus Greensmith is kiállni kényszerült három defekt után, de Kalle Rovanperának és Ott Tanaknak is voltak problémái az abroncsokkal.
Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója elmagyarázta a rengeteg defekt okát.
“Az eső gumikra mindig nagyobb teher kerül, mert nedves időben a versenyzők könnyebben csúsznak le a tiszta ívről – mondta Fowler a Dirtfishnek. – Emiatt sokszor koszos, köves, saras felületen kellene teljesíteniük a gumiknak, amik így könnyen defektessé válnak. A nedves gumik lágyabbak, ezért biztosítanak nagyobb tapadást, ha pedig erősebbek lennének, nem biztosítanának elég tapadást. A nedves gumik mindig defektveszélyt jelentenek.”
Terenzio Testoni, a Pirelli rally menedzsere szerint nem egyértelműen csak a gumikkal volt probléma.
“Pénteken a Rally1-es autókkal összesen nyolc defekt fordult elő, de minden alkalommal a felni is eltört. – mondta Testoni. – Igazából csak öt olyan defekt fordult elő, amikor a gumik sérültek. Szombaton a nagyon rossz időjárási körülmények között a versenyzők mindenhol vezettek, csak az úton nem. A sok kanyarlevágás miatt könnyen sérülhetnek a gumik, de nagyon sok esetben a felni is eltört. Amikor ilyenek a körülmények és mindenhol vezetnek a versenyzők, akkor ne csodálkozzon senki, ha defektje lesz.”