A Horvát Rally nagyon nehéz körülményei között a Toyota Gazoo Racing két versenyzőjének, Takamoto Katsutának és Elfyn Evansnek az esetében is láthattuk az élő közvetítésben, hogy kikapcsolták a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít az autó számára. Az okot Tom Fowler, a Toyota műszaki igazgatója magyarázta el.
Horvátországban az utóbbi évek egyik legnehezebb versenyét teljesítették a versenyzők a változatos időjárás és rendkívül csúszós pályák miatt.
A verseny 11. szakaszán, a ködben és ömlő esőben Takamoto Katsuta és Elfyn Evans esetében is láthattuk, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít.
Arról, hogy ez miért is történt Tom Fowler beszélt a Dirtfishnek.
“A hibrid rendszernek három szintje létezik a szabályzat alapján – mondta a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója. – Van egy nagy, egy közepes és egy kis teljesítményű fokozata is, és van, amikor a tapadási körülmények miatt elég a versenyzők számára a belső égésű motor adta erő is. A belsőégésű motor esetében is lehet változtatni az erő szintjét. A hibrid rendszer kikapcsolására a kerekek kipörgése, a tapadási szint és az autó viselkedése is okot adhat. Katsuta esetében vélhetően azért történt a kikapcsolás, mert a versenyző úgy gondolta, hogy nélküle is an elég ereje autónak és nem kell plusz egy dologra figyelnie.”
Takamoto Katsuta és Elfyn Evans sem volt csatában a kikapcsolás pillanatában, azonban Fowler szerint később a csatában lévők között is előfordulhat, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert,
“Amennyiben borzalmasak a körülmények, úgy az élharcban érdekelt versenyzőknél is előfordulhat a rendszer kikapcsolása. Azonban nagyon ritka, amikor a versenyzők kevesebb erőt szeretnének, ezért inkább fel és nem ki kapcsolva fogjuk látni a rendszert.”