A nagyon sok defekt után a Rally Világbajnokság gyártói megkérték a Pirellit, hogy erősítse meg az abroncsokat.
Nagy beszédtémát szolgáltattak a defektek a Portugál Rally péntek délutáni szakaszait követően, amikor a leromlott pályákon a gumik nem bírták a terhelést.
A Pirelli Portugáliában egy erősebb szerkezetű kemény és lágy gumifajtát szállított, melyeket a Rally1-es autók általi nagyobb nyomaték és súly kibírására gyártottak.
A toyotás Sébastien Ogier péntek délután a defektek miatt ki is kényszerült állni, míg Ott Tanak jelentős időt veszített hasonló okból a Hyundai, csakúgy, mint a fordos Craig Breen. Ugyancsak volt gumi problémája a fordos Gus Greensmith-nek és Adrien Fourmaux-nak is.
Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rallyn defekt miatt veszítette el vezető helyét és a győzelmet, így most szót emelt a gumik teherbírásával kapcsolatban.
“Monte-Carloban egyértelműen a győzelmet, Portugáliában pedig a győzelemért folytatott harcot veszítettem el és ki kellett állnom defekt miatt – mondta a nyolcszoros rally világbajnok a Motorsport.com oldalnak. – Azt hiszen, nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy van még mit javítani a gumikon.”
Gus Greensmith a pénteki záró szuperspeciálon kapott defektet, majd vasárnap is nehezítette ilyen probléma a versenyét. Horvátországban öt defekt fordult elő a gyári versenyzők között, amikor azok régebbi fejlesztésű nedves gumikat használtak.
“Meg kell vizsgálni a defektek okait, mert, mert most négy, az előző versenyen pedig öt defekt fordult elő – mondta az M-Sport angol pilótája. – Mivel bárkinél előfordulhat defekt, valami nagyon nincs rendben.”
Thierry Neuville bár elkerülte a defekteket, a belga versenyző szerint is javítani kell a gumik terhelésbírását.
“Hogy őszinte legyek, nekem elég jól sikerült eddig elkerülnöm a defekteket – – mondta a Hyundai versenyzője. – Azonban a defektek száma miatt azt hiszen, van mit tennie a gumigyártónak. Biztosan dolgoznak is a problémán, de majd meglátjuk.”
Terenzio Testoni szerint a Portugál Rally első négy helyén végző párosoknak sikerült elkerülni a defekteket, és nem látja kirívónak a gumi problémák számát.
“Az első négy helyen záró páros elkerülte a defekteket, ezért valószínűleg a vezetési stílusnak is hatása van kialakulásukra – mondta a Pirelli rally vezetője. – A versenyen 100 autó indult, ami több, mint korábban, így a pályák is jobban leromlanak. Én nem látom túl soknak a defektek számát, elégedett vagyok az abroncsok teljesítményével. A defekt mindig is a rallysport része volt. Nyilván nagyon jó lenne egy verseny defektek nélkül, de a pályák állapotának romlását nem tudjuk befolyásolni, és péntek délutánra különösen sokat romlottak a szakaszok.”