Gus Greensmith a Szafari Rally szombati napján egy lassú kanyarban felborult a Ford Puma Rally1-gyel, majd három percig nem tudott kiszabadulni az autóból, mert a sportbírók nem segítettek neki.
Az M-Sport angol versenyzője, Gus Greensmith és navigátora, a svéd Jonas Andersson a szombati első szakaszon egy jobb kanyarban borult fel Fordjával nagyon lassú sebesség mellett.
A baleset után pedig csak percekkel később tudtak a versenyzők kiszabadulni az autóból.
“Csupán csak a szakaszt szerettük volna befejezni, nem kockáztattunk – mondta a fordos Gus Greensmith a Motorsport.com oldalnak. – Egy hosszú jobb kanyarhoz értünk, melynek közepe tört és volt benne egy bukkanó is. Nagyon óvatosan mentem, de az autó hátulja felemelkedett és már nem tudtam megmenteni, borultunk. Ezt követően három percig tartott, hogy kiszabaduljunk az autóból. Ehhez ki kellett rúgni a szélvédőt, mert hasonló eset után Oliver Solberg autója kigyulladt Horvátországban. A sportbírók viszont nem jöttek segíteni még úgy sem, hogy az autón jól látható volt a zöld jelzés.”
A hibrid autókhoz csupán akkor lehet hozzáérni, miután a szélvédőn, és az oldalsó ablakoknál zöld jelzés látható.
Gus Greensmith később az autó négy kerékre állítása után befejezte a szakaszt szemüvegben vezetve és csak a következő szakaszt követően állt ki.
Az M-Sport versenyzője végül vasárnap visszatérve a Power Stage-en két pontot is tudott szerezni.