A Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója, Tom Fowler elárulta, hogy milyen beállítások kellenek a Finn Rallyn, hogy sikert lehessen vele elérni.
Finnországban nagyon gyors és sima pályákon zajlik a Rally Világbajnokság futama, ezért különleges beállítások is szükségeltetnek a Finn Rallyn.
“Egy sikeres rally autó Finnországban gyakorlatilag egy aszfaltos autó a murván – mondta Tom Fowler a Dirtfishnek. – Azonban, ha egy Finn Rallyra beállított autót használnánk Szardínián, akkor az katasztrófa lenne, még ha a hasmagasságot magasabbra is tennénk, mert Finnországban a hasmagasság nagyon alacsony és merev.”
Először a Toyota sem találta a jó beállításokat.
“Ha jól emlékszem, Észtországban először egy finnhez hasonló beállítással mentünk, ami a nagyon gyors pályákra jó volt, de a lassabb pályákon a Hyundai nagyon elvert minket. Legközelebb már kompromisszumot kötöttünk a beállítás terén, az autó pedig jó volt a gyors pályákon és a lassabbakon is jóbb lett. Tavaly már jobbak voltunk a Hyundainál a lassabb pályákon, a gyorsabbakon pedig egyforma volt a tempónk.”
A versenyzők azonban más és más beállítással mennek a Toyotánál.
“Minden versenyző egy napot tesztel és módosítja saját belátása szerint az autót. Az Észt Rallyhoz képest mások a körülmények és az útfelület is Finnországban. Tulajdonképpen hasonlóak a két versenyen használt beállítások, de kis részletekben teljesen mások.”